پارلمان مصر خواستار دستگيرى سید حسن نصرالله شد

۲۴ فروردین ۱۳۸۸ | ۲۱:۵۸ کد : ۴۳۳۹ اخبار اصلی
پارلمان مصر خواستار صدور حکم بازداشت سید حسن نصرالله دبير کل جنبش حزب الله شده است.
پارلمان مصر خواستار دستگيرى سید حسن نصرالله شد

پس از دستگیری 50 نفر از اتباع لبنانی، فلسطینی و مصری به اتهام همکاری با حزب الله در لبنان و آغاز جنجالی گسترده در سطح جوامع عربی بر سر این موضوع خبرگزاری ایرنا به نقل از شبکه تلويزيونى العربيه گزارش داد، پارلمان مصر خواستار صدور حکم بازداشت سید حسن نصرالله دبير کل جنبش حزب الله شده است.   

 به گفته خبرنگار العربيه، درج اسم نصرالله در فهرست متهمان موضوع گروه وابسته به حزب الله در مصر، درخواست اصلى گروهى از اعضاى پارلمان مصر بوده است.

 سید حسن نصرالله روز جمعه 10 آوریل با صدور بیانیه­ای اعلام کرد، این افراد با حزب الله تماس داشته­اند اما موضوع آن گونه که مصر بر سرش جنجال کرده، نیست.

دبير کل حزب الله لبنان تصريح کرد که فرد بازداشت شده در مصر از اعضاى حزب الله بوده که در جريان جنگ غزه قصد انتقال سلاح به اين منطقه را داشته است، اما مساله خدشه به امنيت مصر در ميان نبود.

اما بیانیه سید حسن نصر الله هم به مذاق کشورهای عربی خوش نیامد و آنها تلاش کردند، بیانیه وی را به نوعی اعتراف دبیر کل جنبش سیاسی حزب الله درباره ادعاهای مصر قلمداد کنند.

در همین رابطه عبدالمجيد محمود دادستان مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد، بازجويى‌ها بيانگر اين است که شهروند لبنانى بازداشت شده قصد داشت دست به تحرکاتى عليه استقرار و امنيت عمومى کشور زده و گروهى را آموزش نظامى بدهد تا دست به عمليات‌هاى مختلفى بزنند.

وى همچنين شهروند لبنانى را متهم به تلاش براى گسترش تشيع در مصر کرده و افزود که دبيرکل حزب‌الله لبنان يک فرد بلندپايه را پس از سخنرانى خود در روز عاشورا مامور تحرکاتى در مصر کرد که 49 نفر در اين زمينه فعال شدند که دستگاه قضايى موفق به کشف اين پروژه شد.

در همین رابطه منابع مصری اعلام کردند، دولت مصر اطلاعات به دست آمده از تمام بازجویی­های انجام شده با 50 بازداشت شده مذکور را در اختیار موساد قرار داده و با این سازمان ارتباطی تنگاتنگ در این زمینه دارد.   

 


نظر شما :