در راستای پروژه شیعه زدایی دولت مغرب

مدرسه عراقی‌ها در رباط تعطیل شد

۱۸ فروردین ۱۳۸۸ | ۱۶:۱۷ کد : ۴۲۷۰ اخبار اصلی
پس از قطع روابط ایران و مغرب و تلاش تازه دولت این کشور از شیعه‌زدایی در خاک خود، نوبت به عراق دیگر کشور شیعه جهان رسید که دولت مغرب باب عداوت را به روی این کشور نیز بگشاید. این مدرسه بنا به گزارش­ها بر اساس اصول شیعیان دانش آموزان خود را آموزش می­داده است.
مدرسه عراقی‌ها در رباط تعطیل شد

پس از قطع روابط ایران و مغرب و تلاش تازه دولت این کشور از شیعه زدایی در خاک خود، نوبت به عراق دیگر کشور شیعه جهان رسید که دولت مغرب باب عداوت را به روی این کشور نیز بگشاید.

به گزارش منابع عراقی، دولت مغرب مدرسه عراقی­های مستقر در این کشور را به اتهامی بیان نشده تعطیل کرده و از ورود دانش­آموزان و آموزگاران به آن جلوگیری می­کند. این مدرسه بنا به گزارش­ها بر اساس اصول شیعیان دانش آموزان خود را آموزش می­داده است.

دولت مغرب حتی به مسئولان این مدرسه اجازه نداده سال تحصیلی خود را به پایان رسانند و سپس اقدام به تعطیلی مدرسه کند. به گفته مسئولان عراقی دستور به تعطیلی این مدرسه با پروژه شیعه ستیزی که دولت مغرب نزدیک به دو ماه است کلید آن را زده ارتباط مستقیم دارد.

در این مدرسه که در رباط پایتخت مغرب مستقر است، 475 دانش آموز مغربی، عراقی و عرب تحصیل می­کردند و 50 نفر از کادر اداری اعم از معلم و کارمند مشغول به کار بودند که 21 نفر از آنها عراقی هستند. دولت مغرب نسبت به شیوه آموزشی این مدرسه ابراز تردید کرده و گفته است که به شیوه آموزشی کشور مغایرت دارد.

مدرسه عراقی­ها در مغرب در آوریل 1976 طی امضای تفاهم نامه­ای میان غانم عبدالجلیل وزیر علوم وقت عراق و عباس القیسی وزیر سابق دادگستری مغرب آغاز به کار کرد. این مدرسه یکی از مدارس معروف و معتبر کشور مغرب به شمار می­آمد.


نظر شما :