نماینده عراقی: سفر شمخانی به بغداد ارتباطی با انتخاب نخست وزیر جدید ندارد

۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۶ کد : ۱۹۹۰۰۶۴ سرخط اخبار

یک نماینده عراقی گفت که سفر علی شمخانی به بغداد ارتباطی با مساله انتخاب نخست وزیر جدید عراق ندارد بلکه مرتبط با دو مساله دیگر است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الموقف العراقی، محمد البلداوی نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق در رابطه با سفر علی شمخانی،دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به عراق گفت: سفر علی شمخانی به بغداد ارتباطی با مساله انتخاب نخست وزیر جدید عراق ندارد بلکه این سفر ممکن است در رابطه با دو مساله باشد.
وی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برخی رسانه ها تلاش می کنند که سفر علی شمخانی به عراق را به مساله انتخاب نخست وزیر جدید ربط دهند اما در حقیقت این سفر هیچ ارتباطی با مساله انتخاب نخست وزیر ندارد و مرتبط با دو مساله است.

البلدوای گفت: مهم ترین محور سفر شمخانی به عراق همکاری میان تهران و بغداد برای مقابله با انتشار ویروس کرونا و شکست دادن این بیماری است و مساله دوم در رابطه با تداوم و گسترش توافقات پیشین میان دو کشور در راستای تبادل اطلاعات و همکاری اطلاعاتی به خصوص در زمینه مبارزه با تروریسم است.
بر اساس این گزارش، پیش از این نیز یک مقام پیشین عراقی گفته بود که سفر شمخانی به بغداد نشان می دهد که ما در انتخاب نخست وزیر جدید شکست خورده ایم.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان شب گذشته وارد بغداد شد و امروز با فالح الفیاض،مشاور امنیت ملی عراق دیدار وگفتگو کرد.

کلید واژه ها: ایران و عراق دریادار علی شمخانی


( ۲ )

نظر شما :