بمب گرانشی هسته ای، سلاح انتخابی احتمالی واشنگتن در مواجهه با تهران

حمله آمریکا به ایران سرنوشت جهان را عوض می کند

۱۶ آذر ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۰ کد : ۱۹۸۷۹۴۴ اخبار اصلی آمریکا خاورمیانه
جهان به جای خطرناک تری تبدیل می شود؛ آنقدر خطرناک که در صورت رسیدنش به نقطه انفجار، می تواند همه افراد روی زمین را تحت تاثیر قرار دهد.
حمله آمریکا به ایران سرنوشت جهان را عوض می کند

نویسنده: گری دی. بارنت

دیپلماسی ایرانی: حال و هوای جمعه سیاه (جمعه آخر ماه نوامبر) که برای آمریکایی هایی که عقل از سرشان پریده خیلی مهم است، بعد از گذشت چند روز هنوز هم در ایالات متحده دیده می شود. در حالی که آمریکایی ها دسته دسته به فروشگاه ها می روند و بی هیچ نگرانی تنها به دنبال معامله ای سودمند یا برنامه ریزی برای خرید بعدی در گوشی تلفن هوشمند خود هستند، جهان به جای خطرناک تری تبدیل می شود؛ آنقدر خطرناک که در صورت رسیدنش به نقطه انفجار، می تواند همه افراد روی زمین را تحت تاثیر قرار دهد.

آنطوری که کارن کیاتکوفسکی، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده، در گفت و گو با پایگاه اینترنتی «لو راکوِل» اشاره کرده، ایالات متحده احتمالا در آینده نزدیک «حمله پیشگیرانه هسته ای» علیه ایران انجام خواهد داد و در این حمله از این سلاح استفاده خواهد کرد: «بمب افکن رادار گریز بی-2 نیروی هوایی که سایت «میلیتِری» در 30 ژوئن گزارشی درباره آن نوشت؛ بمب سقوط آزاد یا گرانشی (غیر هدایت شونده) بی-61-12 که نمونه عظیم الجثه آن با هدایت از طریق جی پی اس از سال 2008 در دست توسعه است و می تواند پیش از انفجار تا سه متری سطح زمین نفوذ و کلاهک هسته ای با قدرت تخریب 0.3 کیلو تُن تا 50 کیلو تن را حمل کند.»

دیدگاه من این است که یکی از دلایل ساخت این بمب تغییر در رویکرد حمله پیشگیرانه با استفاده از سلاح هسته ای بوده و اینکه امکان فروش آن به عموم وجود داشته باشد. اما در واقعیت، این رویکردی بیمارگونه است چرا که در نهایت، به بازاریابی برای مرگ انجامیده است.

از همین حالا هم می توان کمپین های تبلیغاتی برای فریب دادن آمریکایی های ملی گرای بی توجه و سرخوش به پذیرش یک جنگ و تهاجم خونین دیگر را تصور کرد. گفته می شود که این بمب قابلیت هدف گیری دقیق را دارد. همانطور که «تَسک اند پِرپِس» گزارش داده، یک سری اجزای جدید به بمب گرانشی اضافه شده و دم آن برای مانور تا هدف ارتقاء یافته و یک سری ارتقاهای جدید نیز به منظور افزایش سه برابری دقت عمل و هدف گیری این اسلحه طراحی شده است. و اگرچه به شدت غیرمحتمل است که نیروی هوایی آمریکا بخواهد در آینده نزدیک یک مقر فرماندهی زیرزمینی دشمن را اشغال و بازسازی کند، اما وقتی مساله به قابلیت های هسته ای مربوط باشد، پیشگیری بهتر از درمان است.

در حال حاضر صرفا اطلاعات و بیشتر ادعاها درباره افزایش سه برابری دقت هدف گیری این اسلحه به اطلاع عموم رسیده، اما یک مساله خیلی مهم مورد توجه قرار نگرفته است. بمب های هسته ای که هیروشیما و ناگازاکی را نابود کردند به ترتیب 15 و 21 کیلوتن بودند، اما این اسلحه جدید قابلیت حمل بمبی تا حداکثر 50 کیلوتن را دارد که یعنی قدرت بالقوه این سلاح دو تا سه برابر قدرت بمب هایی است که برای نابودی دو شهر بزرگ در ژاپن در سال 1945 مورد استفاده قرار گرفتند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که امکان پرتاب چند بمب گرانشی به طور همزمان وجود دارد.

مردم آمریکا باید درباره استدلال های دروغین (و تبلیغی) که در آنها ایران یک تهدید قریب الوقوع خوانده و ادعا می شود که امکان محدود سازی تهدید از طریق بمب های هسته ای هوشمند وجود دارد، آگاهانه و محتاطانه عمل کنند. آنچه که به صورت «یک ضرورت در دفاع ملی» به مردم القاء می شود، دروغی بیش نیست. اما این مرتبه، تلقین ها درباره ایران و بمب های گرانشی با هدف گیری دقیق می تواند در سطوح گسترده جهانی، از اقتصادی گرفته تا قحطی، بیماری های مرگبار و کشتار میلیون ها نفر انسان بی گناه، فاجعه به بار آورد.

سیاستمداران و جنگ طلبانی که کنترل ایالات متحده را در درست دارند به دنبال درگیری با ایران هستند و این در حالی است که ایران در سال های گذشته در حمله به هیچ کشوری پیش قدم نبوده است و قابلیت های هسته ای هم ندارد. ایران تهدیدی برای ایالات متحده نیست، اما ایالات متحده برای ایران و سایر جهان یک تهدید وحشتناک به شمار می رود. اگر ادامه این مناقشات به یک جنگ هسته ای توسط ایالات متحده بینجامد، زندگی آنطوری که آمریکایی ها و دیگران می شناسند، برای همیشه پایان خواهد یافت. امپراتوری مرگ، ویرانی و سلطه جهانی آمریکایی باید همین حالا پایان یابد؛ در غیر اینصورت، جنگ جهانی هسته ای سرنوشتی ناگزیر خواهد شد!

منبع: لو راکوِل / تحریریه دیپلماسی ایرانی 34

کلید واژه ها: تنش ها بین واشنگتن و تهران بمب گرانشی بمب هسته ای تبلیغات جنگ طلبان آمریکا


( ۱۹۲ )

نظر شما :

هوشیار ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۹
این چه تیتریه ؟ کلاً مرعوبانه این خبر و درج کردید شک نکنید اگه می توانستند یک لحظه هم تعلل نمی کردند . میشه این نتیجه را گرفت که ابرقدرتی مثل ایالات متحده آمریکا با آنهمه هیمنه و غول اقتصادی ونظامی اش از زمان روی کارآمدن ترامپ ، حواسش کلاً به ایران معطفوفه شده این نشان می دهد که ایران وپیشرفت ایرانی ها برای آنان بهت آوره
غضنفر ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۱
بر خلاف جناب هوشیار که انگار در کره مریخ زندگی می کنند عرض میکنم که امریکا برای نابودی ایران حتی به شلیک یک‌ گلوله هم‌نیاز نداره . جامعه ایرانی الان در مرز فروپاشی کامله. به اعتراضات ۹۸ خوب نگاه کنید
معین ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۳
جناب غضنفر ظاهراً شما در فضا هستید. آمریکا ۴۰ ساله داره به ایران شلیک می‌کنه اونم نه گلوله، موشک می‌زنند اونم به هواپیمای مسافربری... منافقان داخلی هم هیچ غلطی نمی‌تونن بکنند... مثل ۸۸ و ۷۸
ابراهیم ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۹
برخلاف نظر دو عزیز، مقاومت در خون ما است و به حول و قوه الهی کشور با عزت روی پای خود ایستاده و همچنان خواهد ماند.
منیژه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۰۲:۲۲
آمریکا خیلی غلط میکنه که بخواد به ایران حمله کنه لقمه ی بزرگتر از دهنش برمیداره مرگ بر آمریکا
Mobin ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۰۵:۴۱
جناب غضنفر، یک جامعه زمانی به مرز فروپاشی میرسه که تفکر مردم، بصورت یک دست باشه، (چه تفکر مثبت باشه چه منفی) ما در عین نارضایتی مردم، با گروهی طرف هستیم که در هر شرایطی به خیابان ها میان و شعار مرگ بر آمریکا سر میدن، فروپاشی چنین جامعه ای با این سطح از "جو گرفتگی" ، کار دشواری هست، ضمن اینکه پیمان نظامی بین ایران، روسیه و چین، امکان تغییر و فروپاشی رو به مراتب دشوار تر میکنه، البته این رو هم باید در نظر بگیریم که گستاخی های آمریکا علیه ایران با ظهور پدیده ای به نام ترامپ تا به این حد رسید، با تموم شدن دوره حکومت این یاغی، شرایط بین ایران و آمریکا کمی بهتر میشه...
سرباز وطن ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۴
اینا یه سری حرفه فقط واسه تخریب افکار عمومی اگه تونسته بودن تا حالا غلطی کرده بودن تنها‌ کاری که از دستشون بر میاد اینه که یع سری رو اسکول کنن به جون مملکت بندازن
مش غضنفر ۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۶
کاشکی زودتر شر آمریکا با پنجاه یک بمب اتمی بر سر آمریکا،یک جهان نفسی راحت می کشیدند