خشم اماراتی‌ها از اقدامات قطر و تلاش آن‌ها برای توجیه سفر هیأت اماراتی به ایران

۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۶ کد : ۱۹۸۵۳۴۶ سرخط اخبار

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی در واکنش به انتقادها از این کشور به دلیل سفر مقامات نظامی امارات به ایران، گفت که ابوظبی و ریاض در مورد تهران موضع مشترکی دارند.
به گزارش افکارنیوز، «انور قرقاش»، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی مدعی شد که کشورش با عربستان سعودی، به راهبرد جدیدی در مورد یمن دست‌یافته است.

اخبار سیاسی- او شامگاه جمعه (۱۱ مرداد) در حساب توییتری خود نوشت که ابوظبی و ریاض تصمیم گرفته‌اند که نیروهای خود را در یمن دوباره مستقر کنند.

او این توییت‌ها را در واکنش به یادداشت نویسنده سعودی به نام «عبدالرحمن راشد» در روزنامه الشرق الاوسط نوشت و از توجیهات او در مورد دیدارهای امنیتی بین ایران و امارات استقبال کرد؛ یادداشتی که به گفته برخی از کاربران فضای مجازی، با هدف کم کردن فشارهای از امارات به دنبال این دیدارها منتشر شده است.

انور قرقاش هجمه‌های رسانه‌ای اخیر به دنبال سفر هیأت گارد دریایی امارات به ایران را به قطر ربط داد و گفت که دوحه به جای این کارها و عمیق‌تر کردن بحران خود بهتر است آن را حل کند.

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی که این روزها علاوه بر دیدارها با مقامات ایرانی، تحت فشار افکار عمومی عربی به خاطر خروج نیروهای اماراتی از یمن قرار گرفته، گفت که نتیجه دیدارهای گسترده‌ای بین ریاض و ابوظبی این بوده است که نیروها در الحدیده یمن دوباره مستقر شوند و کما اینکه بر سر راهبردی در مرحله آتی یمن نیز توافق شده است.

کلید واژه ها: امارات متحده عربی


( ۵ )

نظر شما :