ادعای واهی وزیر خارجه انگلیس در رابطه با توقیف نفتکش انگلیسی

۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۹۸۵۰۲۰ سرخط اخبار

وزیر امورخارجه انگلیس در ادعایی واهی توقیف نفتکش کشورش توسط ایران را غیرقانونی و توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران به دست نیروهای انگلیسی را قانونی خواند و گفت که ایران مسیری خطرناک را انتخاب کرده است.

به گزارش ایسنا، جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر گفت که ایران با توقیف نفتکش انگلیسی مسیری خطرناک را در پیش گرفته است.

وی نوشت: اقدام روز گذشته در خلیج (فارس) شامل نشانه‌هایی نگران کننده مبنی بر این است که پس از توقیف قانونی نفتکش(گریس1) حامل نفت ایران به مقصد سوریه، احتمالا تهران مسیری خطرناک و غیر قانونی و رفتاری بی‌ثبات کننده در پیش گرفته است.

هانت ادامه داد: همان‌طور که دیروز گفتم واکنش ما به دقت بررسی خواهد شد اما محکم خواهد بود. ما در تلاشیم تا راهی برای حل مسئله توقیف نفتکش "گریس1" بیابیم اما ایمنی کشتیرانی خود را تضمین خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه انگلیس در توئیتی دیگر نیز به موضوع نازنین زاغری شهروند انگلیسی- ایرانی که به اتهام فعالیت علیه نظام در زندان به‌سر می‌برد، اشاره و نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کرد .

به گزارش ایسنا، ادعای بی‌اساس و مضحک غیر قانونی بودن توقیف نفتکش انگلیسی "استنا ایمپرو" در حال مطرح می‌شود که نیروهای انگلیسی به تازگی یک نفتکش حامل نفت ایران را در جبل‌الطارق با ادعای اینکه مقصد آن سوریه بوده است، توقیف کردند و تاکنون نیز برای آزادی آن تلاشی نکرده‌اند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

علاوه‌براین، یک مقام مطلع در سازمان بنادر و دریانوردی گفت که نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو به علت عدم رعایت قوانین بین‌المللی در انتخاب مسیر ورود به تنگه هرمز و به خطر انداختن امنیت تردد کشتیرانی و همچنین برخی تخلفات دیگر با درخواست این سازمان به سمت آب‌های ایران هدایت شده است.

این مقام مطلع خاطر نشان کرد: این کشتی همچنین با وارد کردن پسماند نفت موجود در مخازن خود موجب ایجاد آلودگی شدید و لطمه زدن به محیط زیست خلیج فارس به عنوان یک دریای بسته شده است.

این مقام مسئول افزود: کشتی نفتکش" استینا ایمپرو" به سازمان بنادر و دریانوردی تحویل داده شده و بررسی‌های قانونی در مورد تخلفات آن به زودی آغاز می‌شود.

کلید واژه ها: انگلیس جرمی هانت


( ۱ )

نظر شما :

حسین کاظمی ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۱
خوب نفت کش در قبال نفت کش آیا با گرو نگه داشتن نفتکش انگلیسی مشکل سوخت چهار کشتی باربری ایرانی که روزها منتظر سوختگیری در آبهای برزیل آواره هستند حل خواهد شد ؟ به فرض با این گرو کشی اونا نفت کش ایران رو ازاد کنن آیا مشکل صادرات نفت ایران و همینطور فروش سوخت کشتیها برای برگشت به ایران حل خواهد شد خطرناکتر از توقیف نفت کش ایرانی عدم فروش سوخت شرکتها به کشتی های ایرانی در بنادر خارجی است در حقیقت اونا دارن حمل و نقل دریایی و شاید در آینده نزدیک هوایی مارو فلج میکنن . بعید به نظر میرسه اتاق فکر ترامپ پیش بینی اینچونین واکنشهایی رو از ایران نکرده باشه . این چاقویی که اونا بدست ایران دادن از دسته میبره نه از لبه