تاکنون درخواستی از استرالیا برای شرکت در اقدام نظامی علیه ایران نشده است

۰۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۹۸۴۵۰۶ سرخط اخبار

نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که هرگونه درخواست از سوی دولت ترامپ برای اقداما نظامی علیه ایران را با جدیت بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا روز جمعه اعلام کرد که تاکنون هیچ‌گونه درخواستی از استرالیا برای شرکت در اقدام نظامی علیه ایران نشده است اما اگر دولت ترامپ چنین درخواستی را مطرح کند، این خواسته را "با جدیت" بررسی خواهد کرد.

این صحبت‌های اسکات موریسون درحالی مطرح می‌شود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته از دولت استرالیا خواسته بود تا مواضع سخت‌گیرانه‌تری در مقابل ایران اتخاذ کند.

و البته این ادعاها در شرایطی مطرح است که خود رییس‌جمهور آمریکا نیز در اظهار نظرهای خود در مورد ایران اصراری به گزینه نظامی ندارد.

کلید واژه ها: جنگ با ایران استرالیا


( ۶ )

نظر شما :

حسین رهنما ۰۷ تیر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۶
اینها همه از عواقب دیپلماسی ِ روزه ی سکوت(!) وزارت خارجه و سیاست ِ تحمیل ِ مضاعف ِ خفت بر خویشتن است. اگر همان روزی که دولت خبیسه ی انگلیس اولین برای بار این قضیه را مطرح کرد، ایران واکنش جدی و قاطع نشان داده بود، و در ادامه نیز چند تن از کارکنان سفارت خبیثه را عنصر نامطلوب عنوان، و اخراج می نمود، امروز سایر دنباله های قوم خبیت آنگلوساکسون و تخم و ترکه های ملکه نیز شیر نمی شدند! یقین بدانید که سیاست سکوت در مقابل جنگ افروزان انگلیسی تنها آنها را بیشتر و بیشتر قانع خواهد کرد که لابد ایران در موقعیت "ضعف شدید" بوده و در نتیجه بهترین زمان ممکن برای اعلان جنگ و به خیال خام خویش یکسره کردن کار ایران است!! اگر چه در عمل به خواست پروردگار هیچ غلطی نمی توانند بکنند اما این سکوت و عدم جدیت دستگاه وزارت خارجه و سایر مسئولان در دادن جوابی دندان شکن و درخور ، قطعا و قطعا ایران را به سمت جنگ هل خواهد داد.