بازار فلزات بهم ریخت

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۸ کد : ۱۹۸۳۳۳۳ سرخط اخبار

اختلاف تجاری میان آمریکا و چین عامل اصلی نوسان در قیمت‌های فلزات بوده و فعالان آماده خود را برای استمرار این وضعیت آماده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، تغییر ناگهانی روند مذاکرات تجاری آمریکا و چین بازارهای مالی جهانی را در هفته جاری غافلگیر کرد زیرا سرمایه‌گذاران به جای پایین گرفتن نبرد تجاری ۱۰ ماهه میان دو غول اقتصادی جهان، با تشدید اختلافات آنها مواجه شدند.

یک مقام بازرگانی آمریکا دوشنبه هفته جاری اعلام کرد چین از برخی از تعهداتی که در طول مذاکرات با آمریکا داشته، عقب کشیده و باعث شده است ترامپ تعرفه‌های بیشتری روی واردات کالاهای چینی وضع کند که از روز جمعه اجرایی می‌شود.

دیوید ویلسون، استراتژیست کالا در شرکت "فریپورت کامادیتیز" در این باره گفت: تجدید تنش‌های تجاری باعث دشوار شدن شرایط معامله در بازارهای فلزات شده است. این مسئله حائز اهمیت است و آشکار است که نمی‌دانیم ترامپ چه پیامی در توئیتر خواهد فرستاد و این مسئله معاملات فلزات را بی نهایت دشوار کرده است.

ژوئن سال گذشته زمانی که تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین برای نخستین بار ظهور کرد قیمت مس در بازار فلزات لندن ۲۰ درصد در مقایسه با رکورد ۷۳۵۰ دلار در هر تن در ژوئن سقوط کرد و به کمتر در ۶۰۰۰ دلار در اوت رسید.

مس در معاملات روز سه شنبه بازار لندن ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۱۶۶ دلار در هر تن رسید که از پایین‌ترین رکورد دو ماه و نیم اخیر که روز جمعه به ثبت رسید اندکی بالاتر بود.

در نظرسنجی که از شرکت کنندگان در کنفرانسی در هفته آسیای بازار فلزات لندن انجام گرفت، ۵۷ درصد از کسانی که پاسخ دادند اظهار کردند انتظار دارند تنشهای تجاری و ریسک سیاسی، مسئله شماره یک تأثیرگذار بر بازارهای فلزات در سال میلادی جاری باشد.

فو شیائو، مدیر استراتژی بازارهای کالا در بانک چاینا اینترنشنال در این باره اظهار کرده که اختلاف نظرهای بیشتر میان چین و آمریکا در مسیر دستیابی به یک توافق، بعید نیست و ابهامات مذکور ممکن است بازارهای فلزات را دچار برآشفتگی بیشتری کند.

ایان راجر، مدیر کل شرکت بازارهای فلزات شانگهای نیز به رویترز گفت: سیگنال‌های اقتصادی امیدوارکننده‌ای در چین از نظر تقاضا برای فلزات در سه ماهه اول دیده شد.

کلید واژه ها: روابط چین و امریکا


( ۱ )

نظر شما :