امارات: تحریم تل آویو اشتباه است

۰۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۶ کد : ۱۹۸۲۴۶۷ سرخط اخبار

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی با اشتباه توصیف کردن تحریم رژیم صهیونیستی خواستار «تغییری راهبردی» در روابط میان این رژیم و اعراب شد.

به گزارش فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجی روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای خواستار «تغییری راهبردی» در روابط میان رژیم صهیونیستی و اعراب شد و ادعا کرد که تصمیم قدیمی چند دهه قبل اعراب در تحریم اسرائیل یک اشتباه بوده است.

وی که در مصاحبه با روزنامه اماراتی نشنال این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «سال‌های بسیار بسیار دور، زمانی که یک تصمیم عربی برای عدم ارتباط با اسرائیل اتخاذ شد، این تصمیم بسیار بسیار اشتباهی بود. چون واضح است که شما واقعا باید میان داشتن یک موضوع سیاسی و باز نگه داشتن خطوط ارتباطی تفاوت قائل شوید.»

قرقاش که از سال 2016 سمت کنونی در دولت امارات را در اختیار دارد در ادامه این مصاحبه پیش بینی کرد که تماس میان کشورهای عربی و اسرائیل افزایش یابد که این ارتباط شامل تعاملات دوجانبه کوچک و سفر سیاست مداران و ورزشکاران است.

وی خواستار تغییری راهبردی در روابط اسرائیل و اعراب شد و گفت که این موضوع برای پیشبرد روند صلح میان فلسطینیان و اسرائیل ضروری است.

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی اضافه کرد که در نبود یک توافق صلح، راه حل دو دولت طی یک یا دو دهه غیر عملی خواهد شد. در این حالت، یک کشور متحد که اعراب و یهودیان در آن حقوق یکسان دارند تنها احتمال واقعی باقی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: «در واقع تغییر راهبردی برای ما نیازمند پیشرفت در جبهه صلح است. در صورت ادامه در خط سیر کنونی چیزی که ما با آن مواجه هستیم مذاکرات طی 15 سال است و مذاکرات این دوره درباره حقوق یکسان در یک کشور است.»

قرقاش افزود: «می‌دانم که این مذاکرات هم اکنون در حال انجام بوده اما در حاشیه قرار دارد اما این گفت‌وگوها تغییر می‌کند چون راه حل دو دولت دیگر عملی نیست. از دیدگاه امارات ما باید این را حل کنیم چون این موضوع پتانسیل این را دارد که از یک موضوع در حاشیه و زمانی که کاملا آرام است به ناگاه به سرخط اخبار تبدیل شود.»

وی ادامه داد: «اما خط سیر کنونی که ما شاهد آن هستیم فکر می‌کنم 10 تا 15 سال طول بکشد و مذاکرات درباره ماهیت دولت اسرائیل و حقوق فلسطینیان در داخل دولت اسرائیل و اینکه آیا آنها از حقوق یکسان برخوردار هستند و اینکه اگر از حقوق یکسانی برخوردار نباشند آیا این شرایط پایدار باقی می‌ماند، خواهد بود.»

طی سال‌های اخیر روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی خلیج فارس رو به بهبودی گذاشته و چندین مقام صهیونیست به این کشورها سفر کرده‌اند.

در اکتبر گذشته، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مورد استقبال «قابوس بن سعید» سلطان عمان قرار گرفت.

همان ماه، وزیر ورزش و فرهنگ رژیم صهیونیستی برای دیدن مسابقات جودو به ابوظبی سفر کرد و طی آن یکی از ورزشکاران رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در شبه جزیره عرب حضور یافت و در وزن 81 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

کلید واژه ها: امارات متحده عربی تل آویو


( ۲ )

نظر شما :

ناشناس ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۶
اعراب سر آخر پذیرفتند که درگیری در مساله فلسطین دارد کاملا به سود اسراییل تمام می شود - اگر این بینش چند دهه زودتر اتفاق افتاده بود ، امروز یقینا کشور بزرگتری نصیب فلسطینی ها می شد
Iranian ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۳
(پاسخ به ناشناس) بی غیرتی و بی تفاوتی اعراب آنهم بعد از فوت جمال عبدالناصر "الراحل" باعث شد که صهیونیسها وجب به وجب سرزمینهای فلسطین را بدزدند و شهرک سازی کنند ، و اشتهای سیری ناپزیر اسرائیل پا را فراتر گذاشته و نسل کشی فلسطین ها را همچنان ادامه میدهد زیرا اعراب بی غیرت و بی تفاوت در خیانت به آرمانهای فلسطین در تاریخ به ثبت رسیده ، دوم اینکه برداشت اعراب وهابی از اسلام مثل برداشت صهیونیستها از یهودیت است .