سئول از تحریم‌های بانکی و نفتی آمریکا علیه ایران  معاف می‌شود

۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۹ کد : ۱۹۷۹۹۳۲ سرخط اخبار

یک مقام دولت کره جنوبی گفت: کره جنوبی هم معافیت از تحریم‌های نفتی وهم معافیتی برای ادامه تراکنش‌های مالی با بانک مرکزی ایران به منظور واردات نفت از ایران دریافت کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، یک مقام دولت کره جنوبی اعلام کرد کره جنوبی برای واردات نفت از ایران از آمریکا معافیت گرفته است.

پس از اینکه برخی از شرکت‌های ساخت و ساز کره جنوبی قراردادهای مرتبط به انرژی خود را در ایران به علت مشکلات تامین مالی لغو کردند، هم‌پیمان آمریکا و یکی از بزرگ ترین واردکنندگان نفت ایران هفته گذشته از واشنگتن خواسته است تا «حداکثر انعطاف‌پذیری» را خود نشان دهد.

آمریکا روز جمعه اعلام کرد موقتا به 8 کشور اجازه می‌دهد تا نفت ایران را پس از اعمال مجدد تحریم‌ها از روز دوشنبه بخرد.

بر اساس قانون دولت آمریکا، معافیت‌ها تا 180 روز ضمانت اجرایی دارند.

این مقام کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «مواد پتروشیمی در اقتصاد ما مهم هستند و ما خاطرنشان کردیم که اگر ما از تحریم‌های ایران ضربه بخوریم، چالش‌های سختی برای تمام اقتصاد ما ایجاد خواهد کرد.»

بزرگ‌ترین مشتریان نفتی ایران که همگی در آسیا هستند، به دنبال معافیت از تحریم‌ها هستند تا اجازه یابند به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

کره جنوبی، پنجمین خریدار نفت ایران بیشتر نفت بسیار سبک که به میعانات گازی معروف است را از این کشور می‌خرد.

این مقام کره‌ای گفت سئول همچنین معافیتی برای ادامه تراکنش‌های مالی با بانک مرکزی ایران برای واردات نفت از آمریکا دریافت کرده است.

کلید واژه ها: بازگشت تحریم ها


نظر شما :