دبیرکل سازمان ملل: دیگر پول نداریم

۰۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۹۷۸۰۸۷ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به کشورهای عضو از کسری بودجه 139 میلیون دلاری این نهاد بین المللی پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هشدار داده که این نهاد با کاهش غیرمنتظره نقدینگی روبروست و اگر کشورهای عضو کاری نکنند، مجبور خواهد شد تعدیل‌های فوری صورت دهد.

این هشدار از سوی گوترش با ارسال نامه‌ای به کشورهای عضو سازمان ملل و افشای کسری بودجه 139 میلیون دلاری برای این نهاد بین المللی مطرح شده است.

گوترش هشدار داده که کسری بودجه به شدت زیاد است و ادامه می دهد که تا 30 ژوئن سال جاری میلادی منابع مالی اصلی سازمان ملل کسری به مبلغ 106 میلیون پوند معادل 139 میلیون دلار را تجربه کرده که نسبت به سال های گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی همچنین گفته که سازمان ملل هرگز با چنین مشکل نقدینگی در سال مالی خود روبرو نبوده است.

وی در نامه‌ای برای کارمندان سازمان ملل هم به منابع مالی پر مخاطره سازمان ملل اشاره کرده و گفته است: علت اصلی این کسری بودجه بدقولی کشورهای عضو در پرداخت‌هاست و این بدترین موقعیت مالی است که این نهاد بین المللی تا به حال به خود دیده است. هشدار می‌دهم که این بحران مالی خطری هم برای عملیات این سازمان و هم برای اعتبار آن خواهد بود.

گوترش گفت: نقدینگی جاری ما هرگز تا به این حد پایین نبوده و این مساله نگران کننده است. نقدینگی ما رو به اتمام است. سازمانی چون ما نباید ورشکستگی را تجربه کند. این مساله روی فعالیت آنهایی که برای ما کار می‌کنند، اثر می گذارد. ما نمی‌توانیم پاسخ آنهایی را که از ما کمک می خواهند، بدهیم.

کمیته بودجه مجمع عمومی سازمان ملل در دسامبر 2017 بر روی بودجه 5.4 میلیارد دلاری سازمان ملل برای سال 2018 تا 2019 موافقت کرد.

کلید واژه ها: آنتونیو گوترس سازمان ملل متحد


( ۱ )

نظر شما :