مخالفت فیون با کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۹ کد : ۱۹۶۶۸۸۷ سرخط اخبار

نامزد جناح راست میانه فرانسه طی کنفرانسی مطبوعاتی ضمن عذرخواهی از مردم و اذعان به اشتباه خود در استخدام همسر و فرزندانش به عنوان دستیار پارلمانی، تأکید کرد که از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کناره گیری نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نامزد جناح راست میانه فرانسه که به واسطه اتهام فساد مالی همسرش محبوبیت خود را از دست داده، روز دوشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی با اعتراف به اشتباه خود، از فرانسویان غدرخواهی کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «فرانسوآ فیون» طی این کنفرانس مطبوعاتی در اظهاراتی اعلام کرد: «من فرزندانم را که به مدت 15 ماه به عنوان همکاران پارلمانی ام فعالیت می کردند، با حقوق ماهیانه 3 هزار یورو استخدام کردم که البته بر اساس قوانین فرانسه و قانون کار بود. من همسرم را نیز به عنوان دستیار پارلمانی استخدام کردم که در ازای انجام کار حقوق دریافت می کرد. هیچ چیز مخفی نبوده و همه چیز قانونی بوده به گونه ای که حتی مالیات آن نیز پرداخت شده است؛ اما این مسئله مرا در برابر فرانسویان قرار داد. این بر عهده رسانه ها نیست که مرا قضاوت کنند بلکه تنها و فرانسویان هستند که حق چنین کاری را دارند.»

وی در خصوص اتهامات وارده علیه همسرش گفت: «به جز خود نماینده، هیچکس حق قضاوت و اظهارنظر در خصوص وظایف و مسئولیت های یک دستیار پارلمانی را ندارد و طبق قوانین حقوق 3700 یورویی که همسرم «پنلوپه» دریافت می کرده، با توجه به سوابق شغلی و حرفه ای وی کاملا قانونی بوده و دلیل برای بازگرداندن پولی که همسرم به عنوان حقوق دریافت کرده وجود ندارد.»

همکاری من با همسر و فرزندانم امروز موجب ایجاد بی اعتمادی نسبت به من شد. این یک اشتباه بود و من از این بابت از مردم فرانسه عذرخواهی می کنم و باید بگویم که برخلاف تمام کسانیکه امروز به من درس می دهند، من از بیش از 3 سال پیش هرگونه همکاری با خانواده خود را قطع کرده ام.»

نامزد جناح راست میانه فرانسه در ادامه گفت: «رسانه ها در تلاش برای تخریب وجهه من به لحاظ سیاسی هستند. من پس از 30 سال فعالیت سیاسی سالم، هم اکنون در معرض حمله ای بی سابقه در تاریخ جمهوری پنجم فرانسه قرار گرفته ام که البته این حملات تنها علیه من نیست بلکه علیه راست گرایان فرانسه است.»

فیون: از رقابت های انتخاباتی کناره گیری نخواهم کرد، آمده ام که برنده شوم

فیون در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی در خصوص احتمال کناره گیری اش از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دلیل جنجال پیش آمده علیه خود و خانواده اش گفت: «من نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستم و برای برنده شدن آمده ام. تعداد کسانیکه خواستار کناره گیری من از رقابت های انتخاباتی هستند، زیاد نیست. آنچه اهمیت دارد پیام های حمایت و همبستگی است که من دریافت کرده ام و باز هم می گویم که من برای برنده شدن آمده ام و از رقابت ها کناره گیری نخواهم کرد.»

طبق نتایج نظرسنجی اخیر مؤسسه ایفوپ، حدود 70 درصد فرانسویان در پی افشای فساد مالی همسر نامزد جناح راست میانه در انتخابات ریاست جمهوری آتی، خواستار کناره گیری وی از رقابت های انتخاباتی هستند. 

این در حالیست که 64 درصد طرفداران حزب جمهوری خواه همچنان خواستار رقابت فیون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند.

از زمان آغاز پرونده مربوط به اتهام فساد مالی همسر فیون، محبوبیت وی در نظرسنجی ها 1.5 درصد کاهش یافته و در عوض محبوبیت مارین لوپن و امانوئل ماکرون دو رقیب دیگر وی اندکی افزایش یافته است.

کلید واژه ها: از رقابت های جناح راست میانه جناح راست ریاست جمهوری فرانسه فرانسویان انتخابات ریاست جمهوری فرانسه


نظر شما :