پاکستان برای مذاکره با هند اعلام آمادگی کرد

۰۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۹۶۴۹۷۷ سرخط اخبار

پاکستان اعلام کرده که اگر مساله کشمیر مطرح شود، با هند به گفت و گو می پردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرتاج عزیز، مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام آباد به هیچ وجه اقدامات هند را در قبال کشمیر نمی پذیرد.

برخی از قانونگذاران پاکستانی در جلسه ای که سرتاج عزیز حضور داشت، حتی پیشنهاد دادند که در قبال اقدامات تهاجمی هند درباره کشمیر دست به عمل متقابل بزنند.

سرتاج عزیز همچنین به بیان این مساله پرداخت که پاکستان به تلاش خود درباره سیاست صلح آمیز در قبال همسایه خود، هند ادامه می دهد اما در صورتیکه هند دست از این اقدامات برندارد، باید با آن مقابله کرد.

وی ادامه داد: هند برای منحرف کردن درگیری ها و اقدامات خصمانه نیروهای این کشور در کشمیر اوضاع را در این منطقه مورد مناقشه به تنش کشانده است. پاکستان از جنبش آزادی خواهی کشمیر دفاع می کند. پاکستان به دنبال مطرح کردن مساله کشمیر در مجامع بین المللی است.

در همین حال، خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان نیز در صحن مجلس این کشور گفت که نیروهای مسلح پاکستانی آماده اند تا از هر وجب از خاک کشور دفاع کنند.

وی ادامه داد: هند از تروریسم در پاکستان مدت هاست که دفاع می کند اما نیروهای مسلح کشور در دو سال گذشته این حمایت ها را کمتر کرده اند و با آنها به مقابله پرداخته اند.

کلید واژه ها: کشمیر


نظر شما :