تاکنون 26 میلیون نفر در انتخابات آمریکا شرکت کردند

۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۴ کد : ۱۹۶۴۳۳۸ سرخط اخبار

یک شبکه تلویزیونی آمریکا گزارش داد که یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود 26 میلیون نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کردند که نسبت به سال 2012 افزایش 2برابری را نشان می دهد.

به گزارش فارس، شبکه ان بی سی گزارش داد که تحلیل نتایج آماری انتخابات نشان می دهد که یک هفته مانده به روز اصلی انتخابات، تاکنون 26 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده اند که نسبت به سال 2012 دو برابر بیشتر شرکت کرده اند.

براساس این گزارش، تا روز 30 اکتبر سال 2012 یعنی یک هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که رقابت میان باراک اوباما و میت رامنی بود حدود 13.5 میلیون نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کرده بودند. 

این گزارش افزود: در 12 ایالت در انتخابات امسال تا کنون 12600000 نفر برگه های رای خود را به صندوق انداخته اند. در زمان مشابه در انتخابات سال 2012 در همین 12 ایالت حدود 8 میلیون نفر شرکت کرده بودند.


هدف از قانون «رای زودهنگام» افزایش مشارکت رای دهندگان و جلوگیری از ازدحام در مراکز رای گیری در روز انتخابات است. براساس این قانون افرادی که می توانند زودتر از موعد رای خود را ثبت کنند معمولا شامل کسانی است که ممکن است در روز انتخابات خارج از حوزه انتخاباتی خود باشند، کارکنان حوزه رای گیری، کارکنان کمپین های انتخاباتی و کسانی که برنامه های غیر قابل تغییری برای روز انتخابات دارند.

این قانون در هر کدام از ایالت های آمریکا نحوه اجرای متفاوتی دارد و تاریخ برگزاری آن در برخی از ایالات به پنجاه روز پیش از انتخابات اصلی نیز می رسد.

ان بی سی نوشت: با توجه به شرایط انتخابات سال 2016، این میزان مشارکت غیرمنتظره است و این نشان می دهد که تلاش کمپین دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برای جدب آرای مردم قابل توجه است.

طی هفته های اخیر، موضوع رسواییهای اخلاقی ترامپ، مناظره های جنجالی میان دو رقیب، مساله رسوایی ایمیلهای هیلاری کلینتون و تقلب وی در یکی از مناظره ها باعث داغتر شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

در حالی که یک هفته تا موعد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، نتیجه یک نظرسنجی سراسری از پیش افتادن یک درصدی نامزد جمهوریخواه در برابر رقیب دموکرات وی حکایت دارد.

هجدهم آبان ماه موعد اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا است و قرار است طی آن جانشین باراک اوباما تعیین شود.

کلید واژه ها: ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا


( ۱ )

نظر شما :