کشتار اورلاندو به نفع ترامپ شد

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۹۶۰۲۲۷ سرخط اخبار

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا حاکی است دونالد ترامپ نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری، در پی حادثه کشتار در کلوب پالس در اورلاندو، فاصله خود با هیلاری کلینتون نامزد دموکرات را کاهش داده است.

این نتیجه در حالی اعلام می شود که دو کاندیدا بر سر چگونگی پاسخگویی به مرگبارترین کشتار جمعی در تاریخ مدرن آمریکا با یکدیگر در جدال هستند.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از رویترز، نظرسنجی از دوشنبه تا جمعه، نشان داد کلینتون، نامزد احتمالی حزب دموکرات، ۱۰.۷ درصد در میان رای دهندگان احتمالی بر ترامپ برتری دارد. این رقم روز یکشنبه، زمان حمله یک تیرانداز آمریکایی افغان تبار به کلوب همجنسگرایان در اورلاندو ۱۴.۳ درصد بود.

ترامپ با استفاده از این فرصت پیشنهادهای امنیتی خود را تشدید کرد و گفت اگر انتخاب شود ورود مهاجران را از هر کشوری که تاریخ شناخته شده ای از تروریسم علیه آمریکا و متحدانش دارد، ممنوع خواهد ساخت. ترامپ همچنین خواهان اقداماتی برای بازداشتن تروریست های مظنون از تهیه اسلحه گرم شد.

بر اساس نظرسنجی، حدود ۴۵ درصد آمریکاییان گفتند از پیشنهاد ترامپ برای تعلیق مهاجرت مسلمانان حمایت می کنند. این رقم در آغاز ماه ۴۱.۹ درصد بود.

در این میان، حدود ۷۰ درصد آمریکاییان، از جمله اکثریت دموکرات ها و جمهوریخواهان، گفتند آنها می خواهند دستکم مقررات و محدودیت های معتدلی بر خرید اسلحه برقرار شود. این رقم در رای گیری های مشابه در ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ شصت در صد بود.

کلینتون پاسخ خود به حمله اورلاندو را بر نیاز به تقویت جمع آوری اطلاعات و شکست دادن گروه داعش و آنچه آن را "تروریسم جهادی رادیکال" نامید متمرکز ساخت، در همین حال علیه خبیث نمایی آمریکاییان مسلمان هشدار داد. او همچنین بار دیگر خواهان وضع کنترل های سخت تر بر تهیه اسلحه شد.

کلید واژه ها: ترامپ اورلاندو


نظر شما :