جنگنده‌های مصری مواضع داعش در لیبی را بمباران کردند

۲۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۹۴۴۳۳۷ سرخط اخبار

در پی اعدام 21 شهروند مصری به دست داعش در لیبی، جنگنده های ارتش مصر بامداد امروز (دوشنبه) مواضع این گروه در لیبی را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این 21 شهروند مسیحی مصری چندی پیش توسط گروه های تندرو وابسته به داعش در لیبی ربوده شدند و روز گذشته داعش با انتشار تصاویری اعلام کرد که آنها را اعدام کرده است.

ارتش مصر رسما اعلام کرد که بامداد امروز مواضع داعش در اطراف شهر درنه لیبی هدف بمباران جنگنده های مصری قرار گرفته است و جنگنده ها توانسته اند اهداف خود از جمله مراکز آموزشی داعش و انبارهای مهمات این گروه در لیبی را منهدم کنند.

سخنگوی ارتش مصر تاکید کرد که این حمله به اجماع فرماندهان ارتش و به دستور رئیس جمهوری انجام شده و آخرین حمله ارتش مصر نخواهد بود.

بنا به گفته منابع لیبیایی، مواضع داعش در لیبی هشت بار بمباران شده و تلفاتی به اعضای این گروه وارد شده است.

گروه های تندرو لیبی از جمله گروه فجر لیبی، انصار الشریعه و داعش همواره قاهره را به حمایت نظامی و لجستیکی از جناح های لیبرال این کشور متهم می کنند.

نظامیان مصری که اکنون قدرت را در این کشور در دست دارند، روابط بسیار خوبی با خلیفه حفتر، نظامی بانفوذ و فرمانده نیروهای مسلح لیبی دارند و از پارلمان طبرق و دولت لیبرال برخاسته از آن حمایت می کنند.

لیبی در واقع به صحنه رویارویی قطر و مصر تبدیل شده و هر یک از این دو کشور با حمایت از یکی از جناح های متخاصم به جنگی نیابتی در لیبی دامن زده اند. قطر از حامیان اصلی گروه فجر لیبی و شبه نظامیان تندرو محسوب می شود.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :