طالبان: ما پیروز جنگ افغانستان هستیم

۰۹ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۴۲۴۷۵ سرخط اخبار

طالبان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که پیروز اصلی جنگ 13 ساله افغانستان که آغازگرش حمله نیروهای تحت رهبری آمریکا بوده، این گروه شبه نظامی است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه شبه نظامی در بیانیه ای یک روز پس از پایان ماموریت نظامی ناتو در افغانستان اعلام کرد پیروز جنگ 13 ساله آمریکا در افغانستان طالبان است و این گروه ناتو را شکست داده است.

طالبان در این بیانیه آورده است: ما این گام را شاخصی واضح در شکست و ناامید کردن ناتو می دانیم. آمریکا و متحدان مهاجم آن در کنار سایر سازمان های تبهکار بین المللی در این جنگ طولانی شکست خوردند.

طالبان که از سال 1996 تا 2001 بر افغانستان حکمرانی می کرد، در جریان حمله نیروهای تحت رهبری آمریکا و ناتو که 13 سال هم به طول انجامید، قدرت خود را از دست داد.

سازمان ملل اعلام کرده تعداد تلفات غیرنظامیان در سال جاری میلادی در افغانستان به 10 هزار تن رسیده که خود رکوردی جدید است و مسئولیت 75 درصد از آنها را طالبان برعهده دارد. حدود 12 هزار و 500 نیروی ناتو پس از پایان خروج نیروهای بین المللی کمک به برقراری صلح و امنیت (ایساف) در افغانستان دراین کشور باقی می مانند و مابقی افغانستان را ترک می کنند.

کلید واژه ها: ناتو


نظر شما :