حضور کری در مذاکرات می‌تواند به معنای نزدیکی توافق باشد

۲۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۴۰۹۸۱ سرخط اخبار

شبکه «ای بی سی» گزارش داد وزیر خارجه آمریکا در صورتی به وین سفر می کند که احساس کند حضور وی می تواند به توافق کمک کند و به همین دلیل سفر احتمالی وی می تواند به معنای در دسترس بودن توافق باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه «ای بی سی» آمریکا در گزارشی با موضوع روند مذاکرات هسته ای، سفر احتمالی «جان کری» وزیر خارجه این کشور به محل برگزاری مذاکرات هسته ای، نوشته است که انجام این سفر می تواند به معنی آن باشد که توافق هسته ای جامع در دسترس است.

در بخشی از گزارش خبرنگار این شبکه از وین پایتخت اتریش، آمده است: «کری قرار بود امروز (سه شنبه) از ابتدای مذاکرات، حضور داشته باشد، اما مقامات می گویند برنامه سفر وی هنوز نامشخص است و او فعلا در لندن می ماند. انتظار می رود در صورتی که مواضع به هم نزدیک شدند، او برای نهایی کردن توافق، به اینجا بیاید. اگر اینطور باشد، مانند توافق موقت سال گذشته، حضور کری می تواند به این معنی باشد که توافق در دسترس است.»

دهمین دور از مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (متشکل از آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز سه شنبه در حالی آغاز شد که طرفین بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، برای رسیدن به راهکار جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند.

برخی منابع گزارش داده اند که وزیر خارجه آمریکا احتمالا از روز چهارشنبه در محل مذاکرات حضور می یابد. وی روز سه شنبه در لندن با وزیران خارجه انگلیس، عمان، مصر و امارات دیدار کرد. روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» روز دوشنبه گزارش داده بود که وی در دیدار با مقامات کشورهای عربی، آن ها را در جریان روند مذاکرات قرار می دهد.


نظر شما :