داوود اوغلو: اعزام پیشمرگه به کوبانی اجرایی نشده است

۳۰ مهر ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۴ کد : ۱۹۳۹۹۴۷ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه گفت که اعزام نیروهای پیشمرگه به شهر «عین العرب»(کوبانی) سوریه همچنان در مرحله رایزنی است و هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش فارس، «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه با تکذیب اخبار مربوط به آغاز اعزام نیروهای پیشمرگه به کوبانی، اعلام کرد که رایزنی ها درباره ورود این نیروها به شهر «عین العرب» سوریه (کوبانی) همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری «خندان»، نخست وزیر ترکیه پس از دیدار با کارمندان وزارت انرژی و منابع طبیعی گفت: هدف از ورود برخی نیروهای پیشمرگه به کوبانی انسانی و لجستیک است و این اقدام به منظور ایجاد ثبات در این شهر و کاستن خسارات ایجاد شده صورت می گیرد.

داوود اوغلو تاکید کرد که رایزنی ها در این باره همچنان ادامه دارد و در سایه این رایزنی ها، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه که اخیرا از اجازه آنکارا به کردهای عراقی برای عبور از مرز این کشور به منظور پیوستن به کردهای سوری در کوبانی خبر داده بود، روز سه شنبه (دیروز) گفت: «نیروهای پیشمرگه هنوز از مرز ترکیه برای عبور به مقصد کوبانی استفاده نکرده اند».

این اظهارات در حالی مطرح شده که آنکارا تنها با استفاده نیروهای کرد عراقی و پیشمرگه از مرزهای ترکیه موافقت و عبور کردهای ترکیه ای را ممنوع اعلام و با آن مخالفت کرده است. اعلام اجازه به کردهای عراقی توسط ترکیه، با استقبال مقامات آمریکایی مواجه شده و آنها آن را اقدامی مثبت توصیف می کنند.

کلید واژه ها: پیشمرگه کوبانی


نظر شما :