سفر قریب الوقوع حیدر العبادی به تهران

۱۱ مهر ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۴ کد : ۱۹۳۹۲۰۶ سرخط اخبار

حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق در اولین سفر خارجی اش در آینده نزدیک به ایران می آید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حیدر العبادی» نخست وزیر جدید عراق در اولین سفر خارجی اش و به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان در خصوص مسائل دوجانبه و نیز تحولات منطقه در آینده نزدیک به ایران سفر خواهد کرد.

منابع آگاه عراقی در گفت وگو با خبرنگار فارس ضمن تأیید خبر سفر حیدر العبادی به تهران و با بیان اینکه این سفر در آینده نزدیک انجام خواهد شد، عنوان کردند که زمان دقیق این سفر هنوز مشخص نشده است.

سفر نخست وزیر عراق به کشورمان با توجه به همسایگی این کشور و نیز اقدامات اخیر گروهک تروریستی داعش در بخش های مختلف عراق و نیز انفتاح سیاسی این کشور طی مدت اخیر که منجر به انتخاب رئیس مجلس، رئیس جمهور و نخست وزیر شد از اهمیت خاصی برخوردار است.

با روی کار آمدن نخست وزیر جدید و کنار رفتن نوری مالکی برخی محافل و رسانه های غربی تلاش کردند با ادعای تفاوت نگاه نوری مالکی و حیدر العبادی در خصوص رابطه با جمهوری اسلامی ایران، نوعی فاصله بین دو کشور در دوره کنونی را القا کنند که این سفر در این چارچوب قابل توجه است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دومین سفرش بعد از تصدی سمت وزارت خارجه و بعد از اینکه حیدر العبادی مسئول تشکیل کابینه در عراق شد، سفری سه روزه به عراق، سلیمانیه و اربیل داشت و با مقامات عراقی از جمله نخست وزیر جدید در خصوص راه های گسترش مناسبات و تحولات منطقه ای و بین المللی به رایزنی پرداخت.

کلید واژه ها: حیدر العبادی العبادی


نظر شما :