اخضرابراهیمی: پیروزی "اسد" نزدیک است

۰۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۴:۰۳ کد : ۱۹۳۳۲۱۰ سرخط اخبار

فرستاده پیشین سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه تاکید کرد پیروزی بشار اسد بر گروه های تروریستی در سوریه نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری فارس پایگاه خبری المنار فلسطین نوشت: اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه چند هفته قبل از تقدیم استعفای خود به سوریه در ملاقاتی با حضور شماری از دیپلمات های غربی در پاریس ابعاد بسیاری از بحران سوریه را فاش کرد.

یک دیپلمات فرانسوی به المنار گفت: اخضر ابراهیمی به صراحت اعتراف کرد که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به پیروزی نهایی علیه گروهک های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا، فرانسه، ترکیه و قطر نزدیک می شود.

ابراهیمی گفت که گروه های تروریستی در سوریه طی ماه های اخیر به جان هم افتاده اند و نمی توانند خطر واقعی برای ارتش سوریه محسوب شوند.

فرستاده مستعفی سازمان ملل به سوریه افزود: بسیاری از سیاستمداران غربی که به سقوط دولت سوریه و نظام بشار اسد در اوایل بحران این کشور امیدوار بودند در هفته ها و ماه های اخیر در اظهار پیش بینی های خود احتیاط پیشه می کنند و بقای اسد در راس قدرت را بعید هم نمی دانند.

این دیپلمات فرانسوی به نقل از اخضر ابراهیمی گفت هر راه حل سیاسی که مورد توافق آمریکا و روسیه باشد کارآمد نخواهد بود.

ابراهیمی به واشنگتن و پاریس هم گفته که ایران باید در هر راه حل سیاسی برای بحران سوریه شریک باشد و در عین حال تاکید کرد که عربستان و شیوخ قطری در ناکام گذاشتن ماموریت کوفی عنان، فرستاده سابق جامعه بین المللی به سوریه سهم داشتند.

وی همچنین در ملاقات پاریس تاکید کرد: آنچه که مخالفان سوریه خوانده می شوند در یکپارچه کردن صفوف خود موفق نبودند و مواضع مخالفان در نشست ژنو 2 با وجود اینکه از حمایت های رابرت فورد سفیر آمریکا برخوردار بودند از سطح پایینی برخوردار بود و آمریکا نیز به خاطر اینکه نتوانسته بود جبهه مخالفان سوریه را متحد کند موجب شکست این نشست شد و در پی آن بود که دولت آمریکا رابرت فورد را از منصبش برکنار کرد.

اخضر ابراهیمی همچنین اعتراف کرد که بسیاری از کشورهای اروپایی امروز تقریبا به طور کامل مطمئن شده اند که نظام بشار اسد جایگزینی ندارد و در بین مخالفان سوریه هیچ شخصیتی نیست که بتواند بشار اسد را در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی سوریه شکست بدهد و هیچ قدرت نظامی هم نیست که بتواند در برابر ارتش سوریه مقاومت کند یا بتواند خود را جانشین ارتش سوریه قرار بدهد.

کلید واژه ها: بشار اسد


نظر شما :