شیمون پرز هم هشدار داد

۱۱ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۲۸۱۰۰ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی ضمن هشدار نسبت به شکست مذاکرات صلح خاورمیانه، خواهان ادامه مذاکرات تا رسیدن به نتیجه مطلوب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس و نماینده کمیته چهار جانبه ناظر بر مذاکرات صلح (متشکل از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) خواهان ادامه مذاکرات صلح با فلسطینی ها تا رسیدن به نتایج مثبت شد.

وی همچنین نسبت به شکست مذاکرات صلح خاورمیانه هشدار داد.

این مقام اسرائیلی گفت: ما باید بدانیم که وقت زیادی تا پایان وقت مذاکرات صلح خاورمیانه نمانده، لذا هرتصمیم نادرستی که گرفته شود قابل بازنگری نیست.

پرز افزود: الان زمان اتخاذ تصمیمات تاریخی است نه درگیری سیاسی. ما هم اکنون فرصت امضای توافقنامه صلح با فلسطین را داریم و من معتقدم که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با جدیت تمام خواهان این امر است.

رئیس رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما می توانیم در این لحظه تصمیمات درستی به ویژه در خصوص تشکیل کشور مستقل یهودی اسرائیل و کشور مستقل فلسطین اتخاذ کنیم.

مذاکرات صلح خاورمیانه میان اسرائیل و فلسطین در سایه میانجی گری آمریکا از سر گرفته شد و مهلت آن در تاریخ 29 آوریل آینده به اتمام می رسد. این در حالی است که مقامات فلسطینی اعلام کردند که این تاریخ تمدید نخواهد شد.

کلید واژه ها: مذاکرات صلح خاورمیانه صلح خاورمیانه


نظر شما :