جان کری وارد عربستان سعودی شد

۱۳ آبان ۱۳۹۲ | ۰۵:۱۴ کد : ۱۹۲۳۸۷۸ سرخط اخبار

ایرنا - جان کری وزیر امورخارجه امریکا به امید ترمیم مناسبات تیره واشنگتن وریاض متحد دیرینه اش یکشنبه شب وارد عربستان سعودی شد.  

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازریاض، مناسبات دو کشور به دلیل نارضایتی عربستان از نحوه برخورد امریکا با جنگ سوریه وهمچنین نزدیکی واشنگتن به ایران رو به تیرگی گذاشته است . 
 
دیپلمات ارشد امریکا پیش ازاین دومین توقف خود را درجریان سفر یازده روزه اش انجام داده که به تمرینی برای کنترل لطمه ناشی از تشدید تنش با عربستان سعودی شریک چند دهه گذشته واشنگتن است . 
 
عربستان از اینکه مذاکرات صلح سوریه به روی کار آمدن مجدد یک دولت حامی تهران منجر شود وهمچنین امکان تجدید رابطه امریکا و ایران پس از مذاکرات هسته ای جاری، احساس نارضایتی کرده است . 
 
کری درقاهره دریک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نبیل فهمی وزیر امورخارجه مصر تصدیق کرد : ˈ برخی از کشورها هستند ... که ازامریکا تنها یک درخواست درارتباط با سوریه دارند وما کار دیگری انجام داده ایم . ˈ 
 
ولی وی تاکید کرد :ˈ اختلافات موجود درمورد تاکتیک های فردی در سیاستگذاری به معنای اختلاف درهدف اصلی سیاستگذاری نیست . ˈ 
 
وی افزود :ˈ ما همه یک هدف را دنبال می کنیم وآن نجات کشور سوریه و روی کار آوردن یک دولت انتقالی است که بتواند به مردم سوریه فرصت انتخاب بدهد تا آینده خود را رقم بزنند. ˈ 
 
کری قرار است ضمن گفت وگو با سعود الفیصل وزیرخارجه عربستان روز دوشنبه برای نخستین بار از زمان انتخاب شدن خود به عنوان وزیر خارجه در ماه فوریه با ملک عبدالله پادشاه این کشور ملاقات کند. 

کلید واژه ها: امریکا


نظر شما :