درخواست رژیم اسرائیل از انگلیس و فرانسه درباره ایران

۲۱ مهر ۱۳۹۲ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۲۲۸۱۹ سرخط اخبار

ادامه تلاش های نخست وزیر رژیم اسرائیل برای تداوم فشارها بر جمهوری اسلامی ایران، تأکید چین بر حسن نیت ایران در مذاکرات هسته ای، اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره سیاست های اقتصادی این نهاد در دوره جدید و بازتاب محاکمه گروهی از جاسوسان رژیم اسرائیل در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

درخواست رژیم اسرائیل از انگلیس و فرانسه درباره ایران


به گزارش «تابناک»، در ادامه تلاش های نخست وزیر رژیم اسرائیل برای جلوگیری از حصول توافقی هسته ای میان ایران و غرب، خبرگزاری «رویترز» از درخواست وی از انگلیس و فرانسه برای خودداری از کاهش تحریم های ایران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، مدعی شده تحریم های ایران به هدف خود نزدیک شده اند و نباید آن ها را کاهش داد. وی اظهار داشته: «تا زمانی که ایران برنامه نظامی هسته ای خود را از میان نبرده، تحریم ها نباید کاهش یابد، بلکه بر عکس، باید افزایش پیدا کند. تنها فشار ایران را به این مرحله رسانده و تنها ادامه فشار و تقویت آن می تواند آن ها را به از میان بردن برنامه هسته ای خود وادار کند».

درخواست رژیم اسرائیل از انگلیس و فرانسه درباره ایران


در مطلبی دیگر در زمینه مذاکرات هسته ای، خبرگزاری «ترند» از تأکید چین بر حسن نیت ایران در این مذاکرات خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، «یانگ جیچی»، عضو مجلس مشورتی دولتی چین از حسن نیت و رویکرد سازنده ایران تقدیر کرده و خواستار ادامه همکاری ها به منظور حل و فصل موضوع هسته ای ایران شده است. وی همچنین ضمن تأکید بر ضرورت حل و فصل این موضوع از طریق صلح آمیز، مخالفت کشورش با تحریم های وضع شده علیه ایران را ابراز کرده است. به نوشته ترند، این اظهارات در جریان دیدار این مقام چینی با مرتضی سرمدی، معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان شده است.

درخواست رژیم اسرائیل از انگلیس و فرانسه درباره ایران


در میان دیگر موضوعات، اظهارات جدید رئیس بانک مرکزی ایران، مورد توجه برخی مطبوعات قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» می نویسد ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران گفته در حال بازنگری در سیاست های اعمال شده در دوره محمود احمدی نژاد است که سبب افزایش شدید عرضه پول و شکل گیری تورم شدید شده است. سیف همچنین گفته دولت جدید ایران موافقت کرده که بخش های مالی و پولی را از هم مجزا کرده و به این ترتیب، استقلال بیشتری به بانک مرکزی بدهد. وی همچنین ضمن انتقاد از سیاست های اعتباری دولت قبلی گفته در دوره پیشین، تخصیص اعتبار به بسیاری از بخش ها، بر مبنای ارزیابی های کارشناسی صورت نگرفته است.

درخواست رژیم اسرائیل از انگلیس و فرانسه درباره ایران


در نهایت، موضوع محاکمه چند تن در ایران به اتهام جاسوسی برای رژیم اسرائیل، از جمله دیگر موضوعاتی است که برخی مطبوعات و رسانه ها به آن پرداخته اند. روزنامه «نشنال» امارات در این زمینه می نویسد گروهی از جاسوسان اسرائیلی در جنوب شرق ایران مورد محاکمه قرار گرفته اند. این روزنامه به نقل از منابع خبری داخلی ایران اشاره می کند که گروه مذکور، توسط سه نفر هدایت می شده که این سه تن، حدود 60 نفر دیگر را به منظور توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی اجیر کرده بودند. این افراد متهم به اقدام علیه امنیت ملی، جمع آوری اطلاعات و انتقال آن به خارج از کشور و همکاری با سازمان های ضدمذهبی در سرزمین های اشغالی هستند.

 

کلید واژه ها: تحریم بانک مرکزی


نظر شما :