افخم: دیدار ظریف و هیگ سازنده بود

۰۲ مهر ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۹۲۱۸۵۲ سرخط اخبار

سخنگوی دستگاه دیپلماسی مذاکرات روز پنجشنبه میان ایران و 1+5 در نیویورک را شروع دوره جدیدی از مذاکرات هسته یی خواند.

به گزارش ایسنا، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توافق ایران و 1+5 برای مذاکرات در سطح وزیران خارجه در نیویورک که قرار است روز پنجشنبه هفته جاری انجام شود، گفت: امیدواریم در این مذاکرات شاهد عزم جدی طرف های خارجی برای رسیدن به یک راه حل در یک زمانبندی مشخص باشیم.

وی گفت: دیدار وزیران خارجه 1+5 با ایران برای روز پنجشنبه تنظیم شده است و این مذاکرات نشان دهنده آمادگی و آغاز دور جدید مذاکرات هسته یی است.

افخم تاکید کرد: ایران مواضع صریح خود را مبنی بر احقاق حقوق مردم ایران در داشتن انرژی صلح آمیز هسته یی و غنی سازی در خاک ایران بیان کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدارهای وزیر خارجه کشورمان در نیویورک با وزیران خارجه کشورهای مختلف از جمله انگلیس، خاطر نشان کرد: آقای ظریف چند روز قبل از رییس جمهور راهی نیویورک شدند و برنامه ای بسیار فشرده و دقیق برای دیدار و ملاقات با مقامات مختلف، اصحاب رسانه و ایرانیان مقیم تاثیرگذار در بحث سیاست خارجی دارند.

افخم با اشاره به دیدار ظریف و هیگ تصریح کرد: این دیدار از مدتی قبل تنظیم شده بود و ارزیابی های ما حاکی از سازنده بودن این دیدار است. این دیدار فرصتی را فراهم کرد تا وزیران خارجه ایران و انگلیس دیدگاه هایشان را درباره مسائل دوجانبه، منطقه به ویژه مساله سوریه مطرح کنند.

وی با اشاره به جایگاه خاص و تاثیرگذار ایران در منطقه گفت: وزیر خارجه کشورمان دیدگاه های ایران را به ویژه در بحث سوریه با همتای انگلیسی خود مطرح کردند. ایران همواره معتقد است راه حل سیاسی برای بحران سوریه مناسب است و سرنوشت سوریه باید به دست مردم سوریه تعیین شود.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رییس جمهور در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل حامل پیام صلح خواهی ملت ایران، مبتنی بر تعامل سازنده با کشورهای مختلف جهان است. سفر آقای روحانی ابعاد مهمی دارد و سخنرانی های مهمی در جنبش عدم تعهد، اجلاسیه خلع سلاح و مجمع عمومی خواهند داشت. همچنین در دیدارهای جداگانه مواضع و دیدگاه های ایران نسبت به تحولات منطقه و جهان که امنیت و صلح را تحت تاثیر قرار داده است تشریح می کنند. آقای روحانی با مقامات عالی، صاحب نظران، کانون های اندیشه، اصحاب رسانه و رهبران ادیان الهی دیدار خواهد داشت.

کلید واژه ها: نیویورک وزیران خارجه وزیران


نظر شما :