آیت‌الله مکارم‌: اوباما باید محاکمه شود

۱۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۹۲۱۲۰۰ سرخط اخبار

در پی تهدید دولت سوریه به جنگ از سوی آمریکا، آیت الله مکارم شیرازی در پیامی این اقدامات خودسرانه را محکوم کرد و خواستار محاکمه رئیس جمهور آمریکا شد.
خبرگزاری فارس: اوباما باید محاکمه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی آمده است: بعد از جنگ جهانی اوّل و دوم و ویران شدن بخش مهمی از دنیای غرب و کشته شدن ده ها میلیون نفر و مجروح شدن ده ها میلیون دیگر، غربی ها کوشیدند سازمان هایی تأسیس کنند که در آینده از تکرار آن جنایات و وحشی گری ها جلوگیری کند و مقرر شد هیچ جنگی در جهان بدون اذن آن سازمان ها انجام نگیرد هرچند سعی کردند از طریق حق وتو و شگردهای دیگری مانند آن، سازمان های مزبور را در چنبره منافع خود بگیرند.

در ادامه این پیام آمده است: جالب این که اکنون کار این زورمندان به جایی رسیده که حتی آن سازمان های نیم بند را نیز قبول ندارند و رسما خودشان تصمیم می گیرند از آن طرف دنیا لشکرکشی کرده و در این طرف دنیا کشوری را که در مسیر منافع نامشروع آنها نیست بکوبند؛ یعنی درست بازگشت به قانون جنگل!

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: گاه می گویند باید کنگره یا مجلس قانون گذاری ما آن را تصویب کند، کسی نیست سؤال کند مجالس قانون گذاری شما چه حقی دارند که به بهانه های واهی درباره غیر کشورشان تصمیم بگیرند؟ این حق را چه کسی به آنها داده؟ می گویند دولت سوریه بر ضد مردمش بمب شیمیایی به کار گرفته و باید مجازات شود؛ به فرض که چنین باشد، باید بازرسانی بروند و تحقیق کنند و در یک دادگاه جهانی محاکمه و سپس مجازات شود، شما هم شاهد هستید و هم قاضی و هم مجری مطابق کدام قانون؟ راستی حیرت آور است!

در این پیام اضافه شده است: سابقا برای این کارها دو سه کشور اروپایی با آمریکا دست به دست هم می دادند و نامش را می گذاشتند اجماع جهانی، اکنون آن هم به حاشیه رانده شده و آمریکا به تنهایی می خواهد درباره کشورهای دیگر جهان تصمیم بگیرد، آن هم به بهانه های واهی، به عقیده ما این بزرگترین رسوایی عصر ماست.

در ادامه پیام آیت الله مکارم شیرازی تأکید شده است: چرا مجامع جهانی اعتراض نمی کنند؟ چرا این دولت زورگو را به پای میز محاکمه نمی کشند؟ چون می ترسند یا منافعی دارند، تهدید و ارعاب کشورهای دیگر جهان تا چه رسد به اقدام علمی بر ضد آنها جرم است، باید رئیس جمهور آمریکا به پای میز محاکمه کشیده شود.

در این پیام تصریح شده است: از آنها رسواتر بعضی از دولت های عربی یا ظاهرا اسلامی مانند یک عروسک در دست این خیمه شب بازان هستند که در مسیر تخریب کشورهای اسلامی به آنها کمک می کنند؛ راستی اگر اعتقادی به خدا دارند چه جوابی در پیشگاه خدا خواهند داشت. آیا علمای اسلام وظیفه ندارند که یک صدا بر سر آنها فریاد زنند و اعمال جنایتکارانه آن قلدرها و عوامل خودفروخته آنها را محکوم کنند و ملت های اسلامی را به قیام عمومی بر ضدّ آنها دعوت کنند.

در پایان این پیام افزوده شده است: ما معتقدیم سرانجام دست قدرت خداوند از آستین عدالت بیرون خواهد آمد و از این ظالمان بی منطق خونخوار انتقام خواهد گرفت.

کلید واژه ها: آمریکا


نظر شما :