گزارش اولین دیدارهای خارجی رئیس دفتر روحانی

۱۶ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۲ کد : ۱۹۱۹۶۲۷ سرخط اخبار

رییس دفتر رییس جمهور در اولین دیدارهای خارجی خود با معاون وزیر امور خارجه ایتالیا و وزیر امور خارجه سیرالئون دیدار و پیرامون توسعه روابط فی مابین گفت وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نهاوندیان در دیدار معاون وزیر امور خارجه ایتالیا، ضمن تشکر از پیام تبریک رییس جمهور و نخست وزیر ایتالیا به مناسبت انتخاب و آغاز بکار دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران، گفت: تهران و رم سوابق همکاری دوستانه و قابل اعتمادی دارند و زمینه های فراوانی نیز برای تداوم و گسترش این روابط و همکاری ها وجود دارد.

نهاوندیان افزود: امروز با حضور پرمعنای مردم در انتخابات و حمایت مردم و رهبری از رویکرد حکمت آمیز دولت شرایط و فضای جدیدی برای آغاز دوران تازه ای از روابط کشورهای مختلف با ایران بوجود آمده است و دولت جمهوری اسلامی ایران آماده است مناسبات و تعاملات خود را با همه کشورها گسترش دهد و با نگاه برد – برد برای مسایل موجود، به راه حل قابل تفاهم براساس احترام و منافع متقابل دست یابد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن تأکید بر سیاست توانمندسازی بخش خصوصی، در اقتصاد نوین ایران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا را جزو فعال ترین اتاق های مشترک برشمرد و ضمن تاکید بر راهگشا بودن توسعه مبادلات از طریق بخش خصوصی، ایتالیا و اروپا را تشویق به اتخاذ تدابیر جدید و ابتکار عمل در جهت استفاده از همکاری های اقتصادی برای حل مسایل سیاسی نمود.

لابو پیستللی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام کتبی نخست وزیر ایتالیا جهت تقدیم به دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان، اظهار داشت: ایتالیا با مشاهده و درک شرایط جدید ایران تمایل دارد همکاری های خود را با این کشور در عرصه های مختلف از جمله در زمینه های فرهنگی و حوزه های قانونی تجاری با تبادل هیأت های اقتصادی گسترش دهد.

وی همچنین بر تمایل دوباره کشورش جهت مشارکت با جمهوری اسلامی ایران در بازسازی افغانستان بویژه پس از تاریخ تعیین شده برای خروج نیروهای خارجی از این کشور، تأکید کرد.

همچنین محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دیدار کارامارا سامورا وزیر امور خارجه سیرالئون با تشکر از حضور هیأت بلند پایه سیرالئون در مراسم تحلیف دکتر روحانی گفت: اراده ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط در عرصه های مختلف با کشور دوست و برادر سیرالئون است.

وی با اشاره به روابط خوب ایران و سیرالئون سیاست خارجی جمهوری اسلامی را توسعه هر چه بیشتر روابط با کشورهای آفریقایی دانست و

گفت: این سیاست در آینده نیز در توسعه مناسبات خارجی ایران تقویت خواهد شد.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به ظرفیت و تجربیات خوب ایران در زمینه ارائه خدمات فنی مهندسی و سرمایه گذاری در بخش های معادن، انرژی، مسکن و زیر ساخت گفت: ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود را در اختیار کشورهای دوست در قاره آفریقا از جمله سیرالئون قرار دهد.

نهاوندیان همچنین بر گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی ایران با سیرالئون بویژه توسط بخش خصوصی کشور تأکید کرد.

کاراما سامورا وزیر امور خارجه سیرالئون نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف، روابط دو کشور را خوب توصیف کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای کشورمان در عرصه های مختلف اقتصادی، آموزشی و خدمات فنی مهندسی گفت: کشور سیرالئون علاقمند به تحکیم و توسعه هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از تجربیات و دستاوردهای بسیار خوب و ارزشمند ایران است.

کلید واژه ها: سیرالئون ایتالیا جمهوری اسلامی ایران روحانی


نظر شما :