بازتاب تجهیز ایران به نسل جدیدی از موشک‌های بالیستیک

۳۰ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۹۱۸۸۵۲ سرخط اخبار

ادعای نتانیاهو درباره حمایت ایران از تروریسم در سرزمین های فلسطینی، حمله به دفتر یک شبکه تلویزیونی ایرانی در مصر، بازتاب تجهیز ارتش ایران به نسل جدیدی از موشک های بالیستیک و تولد دو توله پلنگ ایرانی در روسیه پس از پنجاه سال، از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب تجهیز ایران به نسل جدیدی از موشک‌های بالیستیک


به گزارش «تابناک»، یکی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به اظهارات جدید نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره ایران اختصاص دارد. به نوشته «یدیعوت آحارانوت»، در شرایطی اخبار حاکی از توافق رژیم اسرائیل و فلسطینی ها برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات صلح است، نتانیاهو ایران را به حمایت از «دولت ترور» در سرزمین های فلسطینی متهم کرده است.

به نوشته این روزنامه، وی با اشاره به اعلام ازسرگیری مذاکرات صلح از سوی جان کری، وزیر خارجه آمریکا، اظهار داشته: «ما از تجدید روند سیاسی دو هدف عمده داریم: جلوگیری از وجود یک دولت دو ملیتی میان بحرین و اردن و جلوگیری از تشکیل یک دولت تروریستی دیگر مورد حمایت ایران در داخل مرزهای اسرائیل».

بازتاب تجهیز ایران به نسل جدیدی از موشک‌های بالیستیک


در خبری دیگر از منطقه، سایت مصری «اهرام آنلاین» موضوع حمله نیروهای امنیتی این کشور به دفتر شبکه تلویزیونی «العالم» در قاهره را مورد توجه قرار داده است. به نوشته این سایت، نیروهای امنیتی مصر به دفتر این شبکه تلویزیونی عرب زبان ایران هجوم برده و مدیر این شبکه در مصر را بازداشت کرده اند. این نیرو ها همچنین بدون ارائه هیچ گونه توضیحی، لوازم و تجهیزات این شبکه تلویزیونی را ضبط کرده اند.

یک مقام امنیتی ضمن تأیید این موضوع، مدعی شده دلیل انجام این کار، فعالیت بدون مجوز العالم بوده است. اهرام آنلاین می نویسد پس از تلاش هایی که در دولت محمد مرسی برای نزدیکی روابط ایران و مصر انجام گرفت، این اقدام می تواند نشانه ای از سردی دوباره روابط میان این دو کشور بزرگ خاورمیانه باشد. 

بازتاب تجهیز ایران به نسل جدیدی از موشک‌های بالیستیکبازتاب تجهیز ایران به نسل جدیدی از موشک‌های بالیستیک


در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» موضوع تجهیز ایران به نسل جدیدی از موشک های بالیستیک را بازتاب داده است. این خبرگزاری به نقل از امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی می نویسد ایران نسل جدیدی از موشک های بالیستیک «نازعات» را تولید کرده است.

این موشک های جدید می توانند اهدافی را در فاصله ۱۵۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند. این خبرگزاری در ادامه به برخی از دیگر موشک های جدید تولید شده از سوی ایران، از جمله «نازعات ۱۰» و «فجر ۵» اشاره می کند و می نویسد، فجر ۵ یک راکت توپخانه ای است که در دهه ۹۰ از سوی ایران طراحی شد و بخشی از خانواده موشک های فجر به شمار می رود.

بازتاب تجهیز ایران به نسل جدیدی از موشک‌های بالیستیک


در پایان، در خبری مربوط به حوزه حیات وحش، روزنامه «پاکستان تودی» از تولد دو توله پلنگ ایرانی در روسیه پس از پنج دهه خبر داده است. این روزنامه می نویسد، اکنون مدت ها از زمانی که پلنگ های ایرانی به طور گسترده در کوهستان های روسیه به چشم می خوردند، می گذرد و بر اثر عواملی همچون شکار غیرمجاز و از بین رفتن سکونتگاه، شمار این پلنگ ها به شدت کاهش یافته و در مجموع، ۱۲۹۰ قلاده از این پلنگ در ایران، جنوب ترکمنستان، بخش هایی از غرب افغانستان و کوهستان های قفقاز زندگی می کنند. اما اکنون پس از پنج دهه که هیچ پلنگ ایرانی در روسیه متولد نشده، دو قلاده از این پلنگ ها در مرکز پرورش و احیای پلنگ ایرانی در پارک ملی سوچی در روسیه متولد شده اند. قرار است این دو پلنگ پس از مدتی در طبیعت رها شوند.

 

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :