مرکل آزادی مرسی را خواستار شد

۲۴ تیر ۱۳۹۲ | ۲۱:۵۱ کد : ۱۹۱۸۵۸۸ سرخط اخبار

به دنبال درخواست وزیر امور خارجه آلمان جهت آزادی محمد مرسی، این بار آنگلا مرکل خواهان آزادی رئیس جمهوری برکنار شده مصر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه با شبکه دولتی "ای.آر.دی" تصریح کرد: با گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان هم رای هستم و معتقدم که محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر باید آزاد شود، به ویژه آنکه اکنون روند سیاسی با مشارکت تمام گروه های مردمی در مصر در جریان است.

وستروله روز جمعه خواهان آزادی محمد مرسی شد و درخواست خود را مبنی بر ملاقات یک نهاد بی طرف عالی رتبه با وی در سریع ترین زمان ممکن مطرح کرد.

از سوی دیگر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز نگرانی شدید خود را نسبت به رخدادهای اخیر مصر اعلام کرد و خواهان تحقق "آَشتی ملی" در این کشور شد تا به دنبال آن انتخابات آزاد و عادلانه در مصر برگزار شود.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا نسبت به رخدادهای مصر نگران است و نظامیان مصری باید قدرت مدنی قانون را به عنوان اصل اساسی جهت تشکیل دولت دموکرات بپذیرند.

اشتون در ادامه گفت: اتحادیه اروپا خواهان مذاکرات واقعی میان تمام گروه های دموکرات در مصر است و مردم مصر باید سرنوشت خود را از طریق برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه و با حضور تمام احزاب تعیین کنند.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :