البرادعی: نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

۱۵ تیر ۱۳۹۲ | ۰۴:۱۵ کد : ۱۹۱۸۲۱۹ سرخط اخبار

 

رئیس حزب "الدستور" مصر در گفت وگویی تلویزیونی احتمال نامزدی خود را برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری مصر رد کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز؛ محمد البرادعی رئیس حزب " الدستور " مصر در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان از علاقمند نبودنش برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر خبر داد.

 

وی در بخشی از این گفت وگو درباره اخوان المسلمین و نقش آنها در آینده مصر گفت: با کنار گذاشته شدن جماعت اخوان المسلمین مصر و به خصوص حزب سیاسی آن یعنی حزب آزادی و عدالت در رقابت های آینده مصر مخالف هستم.

 

وی در ادامه درباره آن چه اکنون در مصر می گذرد گفت: آنچه ارتش مصر انجام داد کودتا نبود بلکه ارتش براساس قانون و اختیاراتی که قانون اساسی برای آن تعیین کرده بود در زمان مناسب برای حفظ وحدت ملت و تمامیت ارضی کشور به موقع دست به کار شد و رئیس جمهوری وقت را برکنار کرد.

 

وی افزود: کسی نمی تواند شکست مصر را تحمل کند و تحمل شکست های پی درپی مصر برای ارتش و ملت مصر قابل پذیرش نبوده است.

 

وی گفت: مصر امروز بیش از هرچیز دیگری به تحقق سلامتی اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی نیاز دارد.

 

وی درپایان ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نه چندان دور شاهد بازگشت جماعت اخوان المسلمین مصر در روند تحولات سیاسی مصر باشیم البته در این مرتبه امیدواریم سطح فکرشان در خصوص موضوعات مختلف اصلاح شده و تغییر کرده باشد.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :