در دیدار صالحی با امیر جدید قطر چه گذشت؟

۰۹ تیر ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۹۱۷۹۸۰ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیئتی در سفری کوتاه به دوحه با شیخ تمیم امیر جدید قطر دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک تصدی مسئولیت امیر جدید دولت قطر، با ابلاغ سلام مقامات کشورمان و با مروری بر روابط دوجانبه، تحکیم روابط و مناسبات فیمابین در حوزه های مختلف را خواستار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به اهمیت استقرار و امنیت در منطقه مهم خلیج فارس، ارتقاء همکاری ها بین کشورهای منطقه را مورد تاکید قرار داد.

صالحی در ادامه با تشریح انتخابات مهم اخیر در جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت مشارکت مردمی در ساختار کشورمان به عنوان یک اصل مهم و تاثیر آن بر رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با تشریح سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوریه، توجه به مطالبات مردمی و در عین حال ضرورت حفظ حاکمیت و تمامیت سوریه به منظور فراهم شدن شرایط مناسب جهت خروج از بحران پیش آمده و حرکت در جهت گفت وگوهای سیاسی سوری - سوری را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضرورت تبیین دیدگاه های اصیل اسلامی در احترام به کلیه مسلمانان از مذاهب و طوایف مختلف از سوی علمای جهان اسلام را به منظور جلوگیری از فتنه طائفه ای و مذهبی مورد تاکید قرار داد.

شیخ تمیم امیر دولت قطر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های خود به مقامات عالی رتبه کشورمان و ضمن تشکر از پیام تبریک مسئولان کشور جمهوری اسلامی ایران برای تصدی وی، از ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در معادلات منطقه ای یاد کرد و بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت کشورمان در حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد. وی با تمجید از روابط دیرینه دو کشور، بر لزوم تحکیم مناسبات در زمینه های مختلف تاکید کرد.

کلید واژه ها: جمهوری اسلامی ایران


نظر شما :