جلال طالبانی حافظه‌اش را از دست داده است

۰۵ تیر ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۹۱۷۸۵۲ سرخط اخبار

 یکی از نمایندگان پارلمان عراق مدعی شد، جلال طالبانی حافظه اش را از دست داده و غیبت طولانی مدت وی و خالی ماندن پست ریاست جمهوری، مخالف قانون اساسی عراق است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، جواد البزونی، یکی از نمایندگان مستقل پارلمان عراق در مصاحبه ای گفت: اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می دهد جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق حافظه اش را از دست داده است.

وی همچنین افزود: غیبت طالبانی از سمتش طولانی شده و از مدت زمان قانونی اش گذشته است و این در حالی است که خالی ماندن کرسی رئیس جمهوری عراق برای مدت طولانی مخالف قانون اساسی است.

جلال طالبانی به دنبال سکته مغزی از بغداد به آلمان منتقل شد و هم اکنون در بیمارستانی در این کشور بستری است.

البزونی خاطرنشان کرد: حتی اگر طالبانی بهبود یابد نمی تواند به صورتی مطلوب به فعالیتش ادامه دهد چرا که اوضاع جسمانی وی دیگر تحمل قبول چنین مسئولیتی را ندارد؛ هر مسئولی در جهان که چنین سمت های حساسی را بر عهده می گیرد و به بیماری مشخصی دچار می شود باید هر چه سریعتر و در اسرع وقت جایگزینی برایش پیدا شود.

این نماینده پارلمان عراق برخی از گروه های عراقی را به طمع ورزی برای پر کردن جای خالی طالبانی متهم کرده و گفت: خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری مشکلی بزرگ است چرا که استاندارهای جدید عراق در نبود رئیس جمهوری حکمشان تایید نخواهد شد.

کلید واژه ها: عراق طالبانی


نظر شما :