عبداللهیان: امیدواریم خشونت های سوریه تا رمضان پایان یابد

۰۳ تیر ۱۳۹۲ | ۲۰:۵۶ کد : ۱۹۱۷۷۷۰ سرخط اخبار

اعضای کمیته پیگیری نشست گفت وگوهای ملی سوریه در تهران عصر یک شنبه با حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعضای کمیته پیگیری گفت وگوهای ملی سوریه در تهران در این دیدار از جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک به روند راه حل سیاسی و ارائه طرح شش ماده یی و برگزاری کنفرانس گفت وگوی ملی سوریه و حمایت از اقدامات و فعالیت های این کمیته قدردانی و تشکر کردند.

هم چنین از جمهوری اسلامی ایران خواستند کمک کند تا در اسرع وقت نشست ملی سوریه در سطح ملی و استانی در این کشور برگزار شود.

اعضای این کمیته خواستار مساعدت جمهوری اسلامی در جهت تقویت نقش آفرینی معارضه مسالمت آمیز در سوریه و نیز در محافل بین المللی شدند.

اعضای کمیته مذکور در این دیدار تاکید کردند: با وجود تلاش های بعضی از جناح ها در حاکمیت و هم چنین گروه های تندرو و تروریست برای به حاشیه راندن کمیته پیگیری، این کمیته توانسته است با قدرت و قوت به فعالیت های خود ادامه دهد و موفقیت های زیادی در این راستا کسب کند.

کمیته پیگیری نشست گفت وگوهای ملی سوریه در تهران هم چنین با اشاره به تداوم کمک های تسلیحاتی برخی از کشورها در عرصه منطقه و جهان به گروه های بی مسوولیت، این امر را موجب نابودی مردم و زیرساخت های اقتصادی سوریه دانستند و از مواضع اصولی و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شروع بحران از در جهت بازگشت صلح و آرامش به سوریه و نیز کمک کشورمان به مردم سوریه و بازسازی خرابی ها در این کشور قدردانی کردند.

در این دیدار دکتر حسین امیرعبدالهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان نیز ضمن ابراز خشنودی از فعالیت و پیشرفت های خوبی که کمیته مذکور در زمینه گفت وگوهای ملی و پیگیری آن داشته است، ابراز امیدواری کرد نمایندگان همه اقشار مردم سوریه و معارضه در گفت وگوهای ملی فراگیر که این کمیته درنظر دارد به زودی برگزار کند، شرکت کنند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران درباره سوریه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از راه حل سیاسی، گفت وگوی ملی، توقف خشونت در سوریه و دخالت نکردن در این کشور حمایت کرده و خواهد کرد.

او از کشورهایی که با ارسال سلاح برای گروه های بی مسوولیت آن ها را برای خرابی، ترور و کشتار مردم سوریه تشویق می کنند، خواست این اقدمات خطرناک خود را متوقف کنند و به بازسازی این کشور کمک کنند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد در آستانه ماه مبارک رمضان خشونت ها در سوریه پایان یافته و گفت وگوهای ملی برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز آغاز شود.

کمیته پیگیری گفت وگوهای ملی سوریه که سال گذشته در تهران برگزار شد، متشکل از شخصیت های برجسته معارضه سوری از جمله تعدادی از نمایندگان و نیز اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی سوریه هستند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :