پیام امارات به ایران: طبق دستور پیامبر اسلام با ما خوش رفتاری کنید!

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۹۱۶۳۹۳ سرخط اخبار

وزیر خارجه امارات از اظهارات اخیر معاون عربی - آفریقایی وزیر خارجه ایران درباره حوادث بحرین، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، "عبدالله بن زاید آل نهیان" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه استرالیا در ابوظبی گفت:مقامات ایران، درک درستی از نحوه تعامل با همسایه ها را ندارند. من درک می کنم که ایران در حال سپری کردن انتخابات است اما همچنان در حال فرافکنی و منتقل کردن مشکلات داخلی اش به دیگر کشورهاست.

وی افزود: چنین رفتارهایی از سوی یک "همسایه محترم" روی نمی دهد؛ همسایه ای که باید به صورت طبیعی به شریعت اسلامی و توصیه های پیامبر اسلام متعهد باشد.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در شیوه و رفتارش در تعامل با همسایگانش تجدید نظر کند. شیوه فعلی رفتار ایران با همسایگانش، رفتار همجواری یا اسلامی نیست.

این انتقاد امارات از اظهارات اخیر حسن امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران است. او به تازگی از ادامه سرکوب دولتی اعتراضات در بحرین و حمله نیروهای امنیتی این کشور به منزل علما و روحانیون معترض انتقاد کرده بود.

امیرعبداللهیان همچنین از حمله نیروهای امنیتی بحرین به منزل عیسی قاسم، روحانی شیعه و از رهبران معترضین در این کشور به شدت انتقاد و درباره تبعات چنین رفتارهایی، هشدار داده بود.

واکنش دبیر کل شورای همکاری

در همین حال ، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس هم اظهارات اخیر معاون وزیر خارجه ایران درباره بحرین را "تهدیدات بزرگ و خطرناک" توصیف کرد.

در بیانیه عبداللطیف الزیانی دبیر کل "بحرینی" شورای همکاری خلیج فارس آمده است: اظهارات حسین امیرعبداللهیان درباره بحرین، دخالت غیرقابل قبول و توهین آمیز در امور داخلی پادشاهی بحرین و امور شهروندانش است.

وی افزود: ما خواهان توقف سیاست تحریک سیاسی، دینی، رسانه ای و بی ثباتی منطقه از سوی ایران هستیم. چنین رویکردی به سود روابط ایران با کشورهای عضو شورای همکاری نیست.

کلید واژه ها: بحرین وزیر خارجه


نظر شما :