جورج‌کلونی‌با‌هماهنگی‌به‌تهران‌آمده‌بود!

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۹۱۳۸۲۲ سرخط اخبار
پس از فروکش کردن موج خبری پیرامون اهدا جایزه اسکار به فیلم ضدایرانی "آرگو" انتشار خبری در یک خبرگزاری روس حواشی این فیلم را وارد فاز تازه ای کرده است.
 
سفر جورج کلونی به عنوان تهیه کننده فیلم سینمایی آرگو به ایران آن هم با هماهنگی مسئولان سینمایی برای بازدید از لوکیشن لانه جاسوسی خبری است که به تازگی از سوی یکی از خبرگزاری های روس منتشر شده و هنوز با واکنشی از سوی مدیران سینمایی مواجه نشده است.
 
بنابر خبر منتشر شده در روزنامه "وطن امروز" خبرگزاری ریا نووستی روسیه در گزارشی انتقادی درباره فیلم ضد ایرانی "آرگو" ضمن بر شمردن نقص های تاریخی فیلمنامه آن، نفس اهدای جایزه اسکار به این فیلم توسط همسر رئیس جمهور آمریکا را زیر سوال برد و این پرسش را مطرح کرد که "آیا به راستی میشل اوباما بانوی اول آمریکا نام فیلم برنده اسکار را ندانسته از پاکت خارج کرد؟ و باید به یاد داشت که بن افلک از جمله حامیان اصلی ستاد انتخاباتی باراک اوباما در 2 انتخابات ریاست جمهوری گذشته بوده است."
 
در این گزارش با عنوان "آرگو، اسکار به فیلمی برگزیده یا سیاسی؟" همچنین درباره کوتاهی مسؤولان سینمایی ایران آمده است: 2 سال پیش از اکران فیلم آرگو، جورج کلونی هنرپیشه مشهور هالیوودی به منظور بازدید از محل سفارت سابق آمریکا در ایران، راهی تهران شد و مقامات سینمایی ایران نیز مجوز بازدید و عکسبرداری از این مکان را به وی دادند؛ امری که در فضاسازی های فیلم آرگو از ساختمان این سفارت به خوبی خود را به نمایش گذاشته است. اما فارغ از طراحی لباس و فضاسازی قابل قبول تهران دهه 1980، نماهایی که از بازار، شهر و فرودگاه مهرآباد تهران، سفارت کانادا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در فیلم نمایش داده می شود، در استانبول ترکیه فیلمبرداری شده و با واقعیت فاصله بسیاری دارد.

 

کلید واژه ها: فیلم سینمایی اسکار


نظر شما :