همراهی کمیسیون انرژی برای کاهش فشار تحریم‌ها

۱۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۱۳۷۶۶ سرخط اخبار

حسین امیری نماینده مردم زرند و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره عملکرد این کمیسیون در سال 91 گفت: در شرایط 91 که با مشکل تحریم مواجه بودیم، کمیسیون با رصد کردن شرایط، جلسات مستمری با مسئولان دولتی برای مقابله با فشار تحریم ها داشته است.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی چندین جلسه تخصصی با وزرای نیرو و نفت داشته است، تصریح کرد: برای تامین سوخت زمستان با وزیر نیرو و نفت تشکیل جلسه دادیم و برای رفع دغدغه های مردم در حوزه انرژی مباحث مهم را به بحث گذاشتیم که مفید واقع شد.

امیری با بیان اینکه تامین سوخت خطوط هوایی از جمله دغدغه های اعضای کمیسیون انرژی بوده است، افزود: در جلساتی که با مسئولان خطوط هوایی کشور داشتیم برای تامین سوخت خطوط هوایی اقدامات لازم را اعمال کردیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مشکلات و مطالباتی که در صنعت برق وجود دارد از جمله دغدغه های کمیسیون انرژی بوده است؛ با مسئولان مربوطه برای حل مشکلات صنعت برق جلسات منظمی برگزار کردیم که نتیجه آن منجر به تدوین طرح حمایت از فناوری های پیشرو شد.

وی افزود: طرح حمایت از فناوری های پیشرو هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون انرژی است؛ امیدواریم با تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس مشکلات صنعت برق حل شود.

امیری با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان در صنایع در حال بررسی در کمیسیون انرژی است، خاطر نشان کرد: طرح های عادی زیادی در کمیسیون انرژی وجود دارد که در نوبت بررسی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: از بدو تشکیل کمیسیون انرژی تاکنون، هیچ طرح و یا لایحه مصوب نداشته ایم.

کلید واژه ها: کمیسیون انرژی کمیسیون انرژی مجلس


نظر شما :