تاثیر صبحت های خزاعی بر روابط ایران و امریکا

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۵ کد : ۱۹۱۳۱۲۶ سرخط اخبار

جفری فلتمن معاون سیاسی بان کی مون در گفتگویی اختصاصی با ایرنا در پایان جلسه سخنرانی انجمن آسیا تصریح کرد: شنیدن نظرات دو طرف در این نشست بسیار مفید و جالب توجه بود.

معاون پیشین وزیرخارجه آمریکا افزود: بویژه دو طرف در سخنان خود به ورای صحبت های کلیشه ای رفته و یک روند عملی را ترسیم کردند که می تواند عملا سرانجام به بهبود و تغییر روابط این دو کشور بسیار مهم منجر شود.

فلتمن در پاسخ به اینکه آیا سازمان ملل برای کمک به روند گفتگوهای ایران با آمریکا و گروه 1+5 برنامه ای دارد ، گفت: سازمان ملل قطعا آماده است هرگونه کمکی در توانش باشد برای حل اختلاف ها و بهبود روابط انجام دهد و تلاش کند تا نگرانی های دو طرف و جامعه جهانی را حل نماید.

در نشست انجمن آسیا که چهارشنهب شب برگزار شد محمد خزاعی نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل بر آمادگی مسوولان کشورمان برای انجام مذاکرات سازنده بر مبنای احترام متقابل میان تهران و واشنگتن تاکید و درعین حال یادآور شد ایران هرگز حاضر نیست به مذاکراتی تن دهد که هدف آن افزایش فشار بر ملت ما باشد.

وی در سخنانی در حضور بیش از ٢٠٠ نفر از مقام های دیپلماتیک بین المللی، نخبگان و دانشگاهیان آمریکایی و همچنین برخی مقام های پیشین آمریکا در مرکز ˈانجمن آسیاˈ در شهر نیویورک به تشریح سخنان مقام معظم رهبری درباره رویکرد جمهوری اسلامی به آمریکا و بحث مذاکره با این کشور پرداخت و گفت: من به نمایندگی از جمهوری اسلامی اعلام می کنم ایران اصولا مخالف مذاکره نیست. ایرانی ها ملتی متمدن هستند و همیشه اهل گفتگو و مخالف جنگ بوده اند.

کلید واژه ها: آمریکا


نظر شما :