سفر «جان کری» به «تل‌آویو» لغو شد

۰۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۷ کد : ۱۹۱۳۰۴۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه جدید آمریکا که قرار بود در روزهای آتی در تور خود به ۹ کشور جهان به منطقه نیز سفر کند، اعلام کرد که در این سفر به «تل آویو» نمی رود.

به گزراش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جان کری» در صدد است هفته آینده به منطقه سفر کند و این سفر که جزء اولین مأموریت های او محسوب می شود شامل سفر به 9 کشور اروپایی و خاورمیانه می شود.

وی در اینباره اعلام کرد که هیچ توقفی در تل آویو و فلسطین اشغالی نخواهد داشت و دلیل آن را اینگونه بیان کرد که در سفر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به فلسطین اشغالی که قرار است، در فصل بهار صورت گیرد، او را همراهی می کند.

«ویکتوریا نولند»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کری در سفر خود، از بیت المقدس و رام الله صرفنظر می کند زیرا احزاب سیاسی اسرائیل همچنان بعد از انتخابات، در حال تشکیل دولت هستند.

گزارش ها حاکی از آن است که وزیر خارجه آمریکا در 24 فوریه (6 اسفندماه) آمریکا را برای آغاز سفر خود ترک می کند و از کشورهای همپیمان آمریکا از جمله «انگلیس»، «آلمان»، «فرانسه»، «ایتالیا»، «ترکیه»، «مصر»، «عربستان سعودی»، «امارات عربی متحد» و «قطر» دیدار می کند و دیپلماسی وی بر درگیری های کشور «مالی»، «سوریه» و «افغانستان» متمرکز است.

«جان کری» قرار است 16 مارس به سفر خود به این 9 کشور پایان دهد و به آمریکا بازگردد. «باراک اوباما» نیز اولین دیدار رسمی خود از زمان آغاز دومین دور ریاست جمهوری اش را در اواخر ماه مارس انجام می دهد و کری نیز در سفر اوباما به تل آویو که قرار است 20 مارس (اول فروردین ماه) صورت گیرد، او را همراهی می کند.

کلید واژه ها: آمریکا


نظر شما :