معاذ الخطیب:

هنوز پاسخی از حکومت سوریه برای مذاکره نگرفته‌ایم

۲۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۹۱۲۶۵۶ سرخط اخبار

رئیس ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه هیئت سیاسی این ائتلاف را عهده دار بررسی طرح گفت وگوی معارضان و حکومت کرد و تأکید کرد که حکومت هنوز پاسخ دقیقی به طرح او نداده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «آناتولی»، معاذ الخطیب رئیس ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه از هیئت سیاسی این ائتلاف خواست طرح گفت وگوی معارضان و حکومت را بررسی کند و نظرات خود را در این باره به هئیت کل ابلاغ کند.

خطیب در بیانیه ای ادعا کرد شروط حکومت سوریه نشانه های منفی در مورد آمادگی حکومت برای مذاکره ارائه می کند.

وی افزود: حکومت سوریه هنوز پاسخ دقیقی در مورد طرح معارضان ارائه نداده است.

رئیس ائتلاف معارضان خارج نشین تأکید کرد، حکومت پیش شرط هایی را برای مذاکره مطرح کرده است که این پیش شرط ها اجرای گفت وگوها در مکانی به انتخاب حکومت و ارائه فهرستی از افراد بازداشت شده را شامل می شود .

حکومت سوریه همچنین درخواست ائتلاف برای گفت وگو با فاروق الشرع را خواسته ای غیر منطقی خوانده است.

خطیب افزود: من همه تلاش خود را برای متوقف کردن خونریزی در کشور به کار گرفتم و هئیت سیاسی در 20 ماه جاری در مورد این طرح تصمیم گیری خواهد کرد.

وی پیشتر با عقب نشینی از مواضع گذشته خود طرحی برای مذاکره میان معارضان و حکومت برای پایان دادن به بحران سوریه ارائه داده بود که بر اساس آن معارضان آمادگی خود را برای گفت وگو با دو گروه به نمایندگی از حکومت اعلام کرده بود.

از سوی دیگر حکومت سوریه در راستای طرح بشار اسد نشست هایی را در داخل کشور برای حل بحران از راه سیاسی با حضور معارضان داخلی و خارجی آغاز کرده است.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :