پیش بینی احمد شفیق

دولت مرسی سقوط خواهد کرد

۲۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۹۱۲۶۵۰ سرخط اخبار

احمد شفیق، نخست وزیر سابق مصر در اظهاراتی از "سقوط سریع رژیم حاکم اخوان المسلمین" در این کشور سخن گفت.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد شفیق در مصاحبه با رسانه های اروپایی گفت: مردم مصر به دلیل اقدامات این رژیم طی هفت ماه گذشته، آنها را تایید نمی کنند. رژیم حزب اخوان المسلمین بر پایه ارعاب مردم مصر است و به همین دلیل این رژیم به سقوط خود نزدیک می شود.


شفیق که نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر و رقیب محمد مرسی بود، تاکید کرد: محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر کشور را به اوج بی ثباتی سیاسی می رساند و با صدماتی که به اقتصاد و اجتماع وارد می کند، در نهایت قدرت خود را از دست می دهد.


این مقام سابق مصر گفت که هرگز قصد نداشته است که کشورش را برای همیشه ترک کند و قرار است که به زودی باز گردد.


این اظهارات در حالی مطرح می شود که احمد شفیق با اتهام فساد در مصر رو به رو است و احتمالا در هنگام بازگشت باید پاسخگو باشد.


وی گفت: من تصمیم گرفتم از مصر بروم و این به دلیل این بود که نمی توانستم حوادث آتی را پیش بینی کنم. اگر شما با یک مخالف عاقل مواجه باشید می توانید اقدامات بعدی او را پیش بینی کنید اما در مواجه با یک مرد دیوانه نمی دانید که قرار است چه حرکتی انجام دهد.


شفیق که در دوران ریاست جمهوری حسنی مبارک به عنوان نخست وزیر مشغول به کار بود، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 در مقابل محمد مرسی شکست خورد.


وی پس از آن مصر را به مقصد امارات متحده عربی ترک کرد
 

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :