وقتی القاعده مخالفان بشار را جدی نمی گیرد

۳۰ آبان ۱۳۹۱ | ۰۱:۵۰ کد : ۱۹۰۹۳۷۳ سرخط اخبار

جماعت «جبهه یاری اهل شام»، شاخه القاعده در سوریه ضمن رد ائتلاف جدید معارضان سوری و پیوستن خود به آنان تاکید کرد که هدف ما تاسیس امارتی اسلامی در سوریه است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، در اقدامی دیگر که بیانگر تعمیق شکاف بین معارضان سوری و گروهک‌های مسلح تروریستی است، گروهک‌های تروریستی شمال سویه با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند، ائتلاف جدید معارضان سوری خارج‌نشین را به رسمیت نمی‌شناسند و هدف آنها تاسیس امارتی اسلامی در سوریه است.

جماعت «جبهه یاری اهل شام» که شاخه سازمان تروریستی القاعده در سوریه به شمار می‌اید، گروهک تروریستی «آزادگان شام» و گروهک تروریستی «التوحید» که شهر حلب در شمال سوریه کانون فعالیت‌های تروریستی آن است و از جمله گروهک‌های وابسته به «ارتش آزاد» سوریه است، این بیانیه را به صورت مشترک امروز صادر کردند.

این بیانیه با اشاراه به اینکه آنچه «ائتلاف ملی» خوانده می‌شود، توطئه‌ای ساخته و پرداخته کشورهای خارجی علیه سوریه است و گروهک‌های فعال در شمال سوریه به توافق رسیدند تا هدف خود را بر تاسیس امارتی اسلامی در سوریه متمرکز کنند.

این بیانیه می‌افزاید: این گروهک‌ها هرگونه اعمال نفوذ و دخالت خارجی در سوریه را رد می‌کنند.

کمیته‌ای که به «ائتلاف ملی» معارضان سوریه به ریاست شیخ «احمد معاذ الخطیب الحسنی» تشکیل شده است، یکی از تلاش‌های قطر برای متحد کردن معارضان سوری تلقی می‌شود که از همان ابتدا با مخالفت معارضان داخلی و خارجی سوری مواجه شد.

پس از ناکامی کمیته موسوم به «شورای ملی معارضان سوریه» تشکیل شده در استانبول ترکیه به ریاست «عبد الباسط سیدا» توسط کاخ سفید، «ائتلاف ملی معارضان سوریه» در اخرین نشست معارضان سوری در قطر تشکیل شد تا شاید بتواند معارضان و گروهک‌های تروریستی مسلح فعال در سوریه را با یکدیگر متحد کند.

تشکیل این کمیته از همان ابتدا با مخالفت‌هایی مواجه شد و به نظر می‌رسد، اعتراض به تشکیل آن همچنان بین معارضان ادامه دارد.

کلید واژه ها: سوریه معارضان سوری


نظر شما :