تازه‌ترین آمار از شمارش آرای انتخابات آمریکا

۱۹ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۹۰۸۹۲۲ سرخط اخبار

با وجود مشخص شدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، شمارش آرای انتخابات در ایالت‌های مختلف این کشور هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاکنون نتایج انتخابات در 50 ایالت از 51 ایالت آمریکا اعلام شده و بر اساس این نتایج، میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 206 رای الکترال کالج انتخاباتی را به خود اختصاص داده است. باراک اوباما نیز 303 رای الکترال کالج انتخاباتی را از آن خود کرده و در انتخابات پیروز شده است. نتایج ایالت فلوریدا هنوز اعلام نشده است.

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا توسط مجموعا 538 رای الکترال کالج در سراسر این کشور تعیین می‌شود و کاندیدایی که بتواند 270 رای الکترال کالج را به خود اختصاص دهد، پیروز انتخابات خواهد بود.

هر کاندیدایی که بتواند آرای بیشتری را در یک ایالت کسب کند تمام آرای الکترال آن ایالت را از آن خود می‌کند.

به این ترتیب بر اساس آرای به دست آمده باراک اوباما توانسته بر رقیب خود میت رامنی پیروز شود.

در همین حال بر اساس درصد آرای ریخته شده تاکنون رامنی 48 و اوباما نیز 50.5 درصد آرا را از آن خود کرده‌اند. 1.6 درصد آرا نیز به کاندیداهای مستقل تعلق گرفته است.

اوباما تاکنون 61 میلیون و 164 هزار و 405 رای به دست آورده و رامنی 58 میلیون و 159 هزار و 408 رای را به خود اختصاص داده است. سایرین نیز توانسته‌اند یک میلیون و 903 هزار و 181 رای را از آن خود کنند.

انتخابات روز سه‌شنبه پنجاه‌وهفتمین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ایالات متحده آمریکا و پر هزینه‌ترین آنها بود.

هم‌چنین روز سه‌شنبه علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس نمایندگان و سنا نیز در آمریکا انجام شد که دموکرات‌ها توانستند هم‌چنان کنترل خود را بر سنا 53 به 45 حفظ کنند. مجلس نمایندگان نیز همچنان در کنترل جمهوری‌خواهان به نسبت 233 به 193 کرسی خواهد بود.

کلید واژه ها: آمریکا


نظر شما :