آمریکا برای ایران هسته ای آماده نیست

۰۵ آبان ۱۳۹۱ | ۲۳:۰۱ کد : ۱۹۰۸۳۹۴ سرخط اخبار

طی سال های اخیر، سیاست های غرب و به ویژه آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران، تلفیقی از افزایش فشارها و ادعای تلاش برای مذاکره بوده و در این میان، گاه ضرورت تعلیق همه فعالیت های هسته ای ایران، گاه تعلیق محدود و گاه مواردی دیگر به میان آمده است. به اعتقاد واشنگتن تایمز، این امر بیش از هر چیز نشانگر نبود برنامه ای مشخص در میان دولتمردان آمریکایی در قبال ایران است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» در مطلبی به موضوع سیاست آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران پرداخته و نوشته در حالی که ایران همچنان به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه می دهد، جهان هنوز خود را برای یک ایران هسته ای آماده نکرده است.

به اعتقاد این روزنامه، این امر درباره دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز صادق است؛ زیرا به نظر نمی رسد هیچ یک از آن ها به طور جدی موضوع ایران هسته ای را در نظر داشته باشند. استلزامات وجود یا عدم وجود یک «خط قرمز» برای ایران، در مناظرات کاندیداها مورد بحث قرار نگرفت و هیچ کس برای مردم آمریکا توضیح نداده که اگر در نهایت حمله ای به ایران انجام شود، پیامدهای مورد انتظار آن چه خواهد بود.

واشنگتن پست در ادامه به طرح سوالی در این رابطه پرداخته و می نویسد: «آیا این یک فریب سیاسی است و یا ناکامی اطلاعاتی است که رهبران ما را از ارائه اطلاعات مستقیم به مردم درباره این سناریوی محتمل (جنگ احتمالی با ایران) بازداشته است؟»

به نوشته این روزنامه، ایران سال هاست که برای جنگی احتمالی با آمریکا آماده است و مقامات این کشور برای حالتی که در آن جنگی تمام عیار اتفاق بیفتد، تمام آماده سازی های لازم را انجام داده اند.

در ادامه این مطلب، با اشاره به عدم آمادگی آمریکا برای حالت جنگی آمده: «این بار، آمریکا باید برای رویارویی با دشمن در خاک خودش آماده باشد. عوامل ایرانی هم اکنون در خاک آمریکا حضور دارند و تأثیرات حمله به ایران می تواند جان ما را در معرض خطر قرار داده و زیرساخت ها و تجارت ما را نابود کند».

علاوه بر این، آشوب و بحران تنها به داخل آمریکا مربوط نمی شود و نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه نیز به شدت از سوی ایران در معرض خطر خواهند بود.

به این ترتیب، به اعتقاد واشنگتن تایمز، بر خلاف ادعاهای مکرر مقامات سیاسی و نظامی آمریکا، این کشور برای درگیر شدن در جنگ با ایران آماده نیست و پیامدهای چنین امری برای آمریکا بیش از حد تصور خواهد بود.

کلید واژه ها: آمریکا


نظر شما :