بیانیه ضد ایرانی شورای همکاری و آمریکا

۰۹ مهر ۱۳۹۱ | ۲۱:۲۰ کد : ۱۹۰۷۴۲۸ سرخط اخبار

وزیران امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در پایان نشست مشترک خود در شهر نیویورک علیه ایران بیانیه صادر کردند.

به گزارش فارس، روزنامه الوسط چاپ بحرین نوشت: وزیران امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس شنبه شب نشست مشترکی را با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه شصت و هفتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحده در نیویورک برگزار کردند.

الوسط افزود: وزیران امور خارجه کشورهای شورای همکاری و آمریکا در این نشست بیانیه ای را صادر و در آن آنچه را حمایت مالی و تسلیحاتی ایران از نظام سوریه و دخالت مداوم ایران در امور داخلی کشورهای شورای همکاری خواندند، محکوم کردند.

این روزنامه نوشت: وزیر امور خارجه کشورهای شورای همکاری و آمریکا در این بیانیه از ایران خواستند تا به موازین بین المللی در این زمینه احترام بگذارند.

به نوشته الوسط، این وزیران همچنین به اهمیت مبارزه با دزدی دریایی اشاره کرده و از پیشرفت صورت گرفته در ایجاد مرکز عملیات دریایی در بحرین مطلع شدند و بر حمایت خود از تلاش ها برای محافظت از گذرگاه های آبی بین المللی و جلوگیری از هرگونه تهدید احتمالی برای بستن تنگه هرمز تاکید کردند و مخالفت خود را با تروریست و افراط گرایی از هر نوع ابراز داشتند.

وزرای شورای همکاری خلیج فارس در پایان این نشست همچنین درباره اهمیت برگزاری چنین نشست هایی که بر تقویت همکاری و هماهنگی بین دوطرف تاکید دارد، توافق نظر کردند. 

کلید واژه ها: آمریکا


نظر شما :