اعراب به انتخابات امریکا بدبین هستند

ناکامی اوباما و رامنی در جلب آرای مسلمانان

۱۳ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۹۰۶۳۲۶ اخبار اصلی آمریکا
آمار تحلیلی مرکز عربی امریکایی نشان می‌دهد که اعراب و مسلمانان بیشتر از همه در معرض تقسیم‌بندی‌های غیر ایجابی در انتخابات پیش روی امریکا هستند.
ناکامی اوباما و رامنی در جلب آرای مسلمانان

دیپلماسی ایرانی: اختلاف نظر امریکایی ها بر سر مسائلی نظیر بهداشت، مالیات و نقش دولت امری طبیعی است اما وقتی که موضوع به امور سیاسی می رسد جای مناقشه وجود دارد. اما هنگامی که عمق تقسیم بندی های حزبی و نژادی و نسل ها را می بینم به مواضع اعراب و مسلمانان بر می خورم و احساس ترس می کنم، چرا که حس می کنم آن قیمی که آن را مرکزیت خود می دانیم و آن را برای خودمان به عنوان یک جامعه تعریف کرده ایم در معرض خطر است.  

آمار تحلیلی مرکز عربی امریکایی نشان می دهد که اعراب و مسلمانان بیشتر از همه در معرض تقسیم بندی های غیر ایجابی در انتخابات پیش روی امریکا هستند. از هر 10 نفر 5 نفر هنوز نمی دانند که باید در انتخابات آینده چه تصمیمی بگیرند. این رقم زمانی قابل تامل می شود که می بینیم که تنها سه نفر از 10 نفر تمایل به ملحق شدن به نهادهای ایجابی و مفید مثل موسسه های فعال در امور زنان یا امور دینی یا نهادهای دیگر دارند. این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که نزدیک به 40 درصد مسلمانان متمایل به نهادها و موسسه های غیرمفید هستند در حالی که تنها 41 درصد با پیوستن به آنها مخالفند.  

دلیل اصلی چنین صف بندی ای تقسیم بیندی عمیقی است که نسبت به اعراب و مسلمانان در حزب دموکراتیک که اوباما آن را نمایندگی می کند و حزب جمهوریخواه که رامنی را به عنوان نماینده خود برگزیده است، وجود دارد. نزدیک به 51 درصد از رای دهندگان در این نظرسنجی گفته اند که رای خود را به نفع اوباما به صندوق رای می ریزند در حالی که 29 درصد مواضع سلبی نسبت به وی دارند. اما آن دسته از کسانی که گفته اند رای خود را به نفع رامنی به صندوق رای می ریزند 30 درصد است در حالی که نزدیک به 50 درصد گفته اند که به هیچ وجه به نفع وی رای نمی دهند.

در بعدی عمیق تر دلیل این تقسیم بندی حزبی بیش از همه به تقسیم بندی های نسلی و نژادی باز می گردد: 50 درصد از جوانان شرکت کننده در این نظرسنجی که عموما سنینی بین 18 تا 29 سال دارند، گفته اند که نسبت به انتخابات امریکا نظر مثتبی دارند در حالی که 34 درصد در برابر آن موضع گرفته اند. این رقم برای مسلمانان در این سنین 53 به 34 درصد است.

اما درباره شرکت کنندگان نسل های قبلی بر اساس این نظرسنجی، 26 درصد از افراد عرب بالای 65 سال گفته اند که نگاهی مثبت به انتخابات امریکا دارند و در آن حضور فعال خواهند داشت در حالی که درصد مخالفان و کسانی که مواضع سلبی نسبت به آن دارند، در حدود 39 درصد است. این رقم برای مسلمانان در این سن به ترتیب 30 و 48 درصد است. 

نگاه سفید پوست ها و دیگر اقلیت ها نیز به اعراب شوک آور است. در حدود 38 درصد از سفید پوست ها به اعراب نظر ایجابی دارند در حالی که این رقم برای امریکایی های با اصالت آفریقایی یا اسپانیایی یا آسیایی 51 درصد است.  

این موضوع تاثیری عمیق بر امریکایی های عرب و مسلمانان در پذیرفتن جامعه امریکایی می گذارد. هنگامی که از رای دهندگان در این نظرسنجی پرسیده شد که نظر خود را درباره استخدام امریکایی های عرب در پست های دولتی بگویند، 54 درصد گفتند که از سیاست های اوباما در این زمینه حمایت می کنند و به وی اطمینان دارند که می تواند اعراب را در مسئولیت های مهم منصوب کند، در حالی که 21 درصد از آنها معتقدند که امریکایی های با اصالت عربی ممکن است در صورتی که به یک پست دولتی منصوب شوند وابستگی عربی شان بر کار و مسئولیتشان تاثیر بگذارد. این مساله برای رامنی کاملا بر عکس است. این در حالی است که حمله هیستریک به ساخت مرکز اسلامی در پارک 51 در سال 2010 باعث شد تا جمهوریخواهان از وضعیت سوء استفاده کرده و به بهانه آن بتوانند در انتخابات کنگره در 24 ایالت از رقیب دموکرات خود پیش بیفتند. این همه در حالی است که رفتارهای قرون وسطایی آن کشیش امریکایی علیه قرآن کریم نیز همچنان از اذهان پاک نشده و رفتارهای بد و قرون وسطایی که علیه هیل استاف، نماینده مسلمان کنگره که عموما توسط جمهوریخواهان صورت می گرفت نیز هنوز فراموش نشده است.

نویسنده: جیمز زغبی

منبع: السفیر

کلید واژه ها: انتخابات امریکا


نظر شما :