مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

۲۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۳۵۶۶ اخبار اصلی
در این بخش می خوانید: محدودالتصویری سید حسن خمینی، دو سناریوی سودآور شدن فرودگاه ها، علی‌آبادی قابلیت حضور در اجلاس اوپک را ندارد و...
مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی
محدودالتصویری سید حسن خمینی

 

عصر ایران: بیست و دومین مراسم رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در شرایطی برگزار شد که در این مقطع تنها اشخاصی که در برنامه های سیما حضور نیافتند و به بیان ویژگی های شخصیتی امام و راه ایشان اشاره نکردند، نوادگان ایشان، به ویژه حجت الاسلام سید حسن خمینی متولی بیت ایشان و فرزند رشید حاج سید احمد خمینی بود که این مشی رسانه ملی ناراحتی دلسوزان انقلاب و برخی یاران امام را رقم زد.

در واقع می توان گفت همه برای امام سخنوری کردند، جز «سید حسن» و این قاعده محدود به سید حسن هم نشد و دیگر نوادگان امام من جمله حجج اسلام سید علی و سید یاسر خمینی نیز شاید به دلیل کم بصیرتی! نتوانستند ساعتی از مردی که با او زندگی کرده اند، سخنی بگویند. شاید به زعم برخی این شیوه حذفی در برنامه های ساخته شده پیرامون ابعاد شخصیتی و منش و روش امام یک سیاست نبوده که در این صورت باید پرسید پس چرا چنین وحدت رویه ای در تمامی برنامه های این ایام سیما رعایت شد و یکی از تهیه کنندگان هم تصمیم نگرفت برنامه ای را به نوادگان روح الله اختصاص دهد؟

 

برخی جریان های سیاسی به‌دنبال کنار زدن قشر بسیجی هستند

 

امام جمعه مشهد گفت: امروز مسئله مهم، انتخابات مجلس است و احساس می‌شود جریان‌های سیاسی رانده شده و بعضی جریان‌های سیاسی در صحنه به عنوان اصولگرایی، به‌دنبال کنار زدن و به حاشیه راندن قشر بسیجی هستند.

احمد علم‌الهدی در مراسم گرامیداشت بیست‌ودومین سالگرد ارتحال امام خمینی در حسینیه امام خمینی مشهد گفت: آنها می‌دانند که اگر در مجلس و دولت قشر بسیجی و فدایی مقام معظم رهبری حضور داشته باشد، نمی‌گذارد جریان‌های انحرافی رشد کند و آن را بایکوت می‌کند. آنان در انتخابات مجلس بعد از کنار زدن بسیجی‌ها، عناصری را بر سر کار می‌آورند که بر سر میز مذاکره با خارجی‌ها و آمریکایی‌ها می‌نشینند. پس امروز هوشیار باشید و نگذارید این عناصر وارد مجلس شوند. باید در همه عرصه‌های حکومتی، سینه‌چاکان ولایی را حاکم کرد. باید قشر بسیجی و عاشق ولایت جلو بیاید تا برای مدیریت رهبری مشکل ایجاد نشود و این با همت شما برادران و خواهران بسیجی انجام می‌گیرد و لازمه آن هوشیاری و بیداری است.

 

دو سناریوی سودآور شدن فرودگاه ها

 

مدیر کل دفتر بررسی های اقتصادی و بازرگانی شرکت فرودگاه های کشور با اعلام دو سناریوی سودآور شدن فرودگا‌ه های کشور گفت: فرودگاه تبریز هم امسال به جمع فرودگاه های اقتصادی کشور اضافه می‌شود.

حسین اسفندیاری در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه فرودگاه‌های اقتصادی را با دو معنا می توان تعریف کرد، گفت: مورد اول این است که آیا بین هزینه و درآمد فرودگاه‌ها هماهنگی وجود دارد و یا اینکه فرودگاه در منطقه ای ایجاد شده که اثر اقتصادی زیادی را ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از فرودگاه‌های کشور ما اقتصادی هستند، زیرا نقش موثری در رشد اقتصادی مناطق مختلف دارند اما از این منظر که هزینه ها و درآمدهای آنها با یکدیگر هماهنگ شود دو راهکار را شرکت همزمان در فرودگاه‌ها دنبال می کند. راهکار اول این است که هزینه ها را از راه برون سپاری کاهش داد و راهکار دوم اینکه با تغییراتی در روش انجام کار هزینه ها کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه فرودگاه های ما باید به سمت تجاری شدن پیش بروند، تصریح کرد: با انواع و اقسام امکانات تجاری در یک فرودگاه می توان درآمد قابل توجهی را ایجاد کرد و فرودگاه را به سمت اقتصادی شدن پیش برد.

 

موشکهای ایران آماده مقابله با هر تهدیدی است

 

خبرگزاری فارس: علی لاریجانی رئیس مجلس با بیان اینکه ایران امروز به کشوری مستقل، تأثیرگذار و الهام‏بخش در منطقه تبدیل شده، تأکید کرد: اگر کسی بخواهد به ایران حمله کند، با موشک‌های ایران در مقابلش روبرو خواهد شد.

 

واکنش احمد خاتمی به سخنان هاشمی رفسنجانی

 

به گزارش خبرآنلاین، سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز 15خرداد در مهدیه تهران برگزار شد گفت: هر نظامی که مردم را داشته باشد مانده و هر نظامی که مردم را از دست بدهد می رود. نظامی که مردم را داشته باشد ماندگار است. به حمدالله نظام اسلامی ما مردم را دارد. عنصری که در طول سی و دو سال گذشته تلاش ها شد تا مردم را از این نظام جدا کنند ولی نتوانستند.

خاتمی با بیان اینکه مردم به این نظام اعتماد دارند، گفت: آقایی در مصاحبه ای فرمودند که می توان هنوز هم اعتماد را به این نظام برگرداند. این سخن تا کنون تکذیب نشد و این نشان دهنده این است که مردم اعتماد شان را از دست داده اند که این دروغ است. این مردم مردمی هستند که اگر کمترین اشاره مقام معظم رهبری بفرمایند که کسانی که به نظام اعتماد دارند به صحنه بیایند دنیا خواهد دید که حماسه ای با شکوه تر از حماسه نه دی شکل خواهد گرفت. متاسفانه برخی خودشان را تجلی نظام می دانند. وقتی می بینند مردم به آن ها پشت کردند فکر می کنند مردم به نظام پشت کردند.

 

احمد خاتمی: من سخنان هاشمی را نقد نکردم

 

احمد خاتمی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه «برداشت‌های نادرستی از سخنان اخیرم صورت گرفته است» گفت: مطلع شدم بسیاری از سایت‌ها و رسانه‌ها سخنان اینجانب را مبنی بر این‌که "عده‌ای می‌گویند اعتماد مردم از نظام سلب شده دروغ است" به جناب آقای هاشمی رفسنجانی نسبت داده‌اند و گفته‌اند که خاتمی اعلام کرده که آقای هاشمی رفسنجانی دروغ گفته است.

وی با بیان اینکه «در این ارتباط توضیح چند نکته را ضروری می‌دانم» ادامه داد: اولا سخنان من نقد آن سخن بود نه نقد گوینده آن و این سخن حدود دو سال است که از سوی رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه گفته می‌شود که اعتماد مردم از نظام سلب شده است و من در آن‌جا در مقام نقد سخن هستم و به تعبیری «ماقال» را نقد کرده‌ام نه «من‌قال» را و این‌که برخی خطاب این حرف را به آقای هاشمی نسبت می‌دهند سخن نادرستی است.

 

پیوند عضو ایرانی به افاغنه امکان‌پذیر نیست

 

موسس انجمن خیریه حضرت ابوالفضل استان اصفهان گفت: طبق قانون پیوند اعضای هر ایرانی به هموطن خود امکان‌پذیر است و پیوند از یک ایرانی به افاغنه انجام نمی‌شود.

به گزارش فارس، احمد دردشتی در نشست خبری که به مناسبت پیوند اعضای از مرگ مغزی برگزار شده بود، اضافه کرد: در صورتی پیوند عضو از یک ایرانی به افاغنه ممکن است که هیچ ایرانی به آن عضو احتیاجی نداشته باشد که هنوز به چنین جایگاهی نرسیدیم.

 

بعضی از واژه‌هایی که چینی‌ها در نماز استفاده می‌کنند، برگرفته از فارسی است

 

وزیر ارشاد گفت: مردم چین به ویژه مسلمانان این کشور به زبان و ادبیات فارسی توجه داشته‌اند و بعضی از واژه‌هایی که به نماز یا وضو گرفتن مربوط می‌شود و آنها به کار می‌برند، از فارسی گرفته شده است.

حسینی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان شین جیانگ - که در غرب چین واقع شده است - و نزدیکی‌اش به ایران در مقایسه با دیگر استان‌های این کشور پهناور تاکید کرد: این استان هم‌مرز با افغانستان و تاجیکستان دو کشور فارسی زبان مسلمان است و باید از این فرصت برای تقویت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه استفاده کرد.

وی از سفر مقام معظم رهبری به چین در زمان ریاست جمهوری ایشان و بازدیدشان از شین جیانگ و نیز شهرهای کاشغر و اورومچی و همچنین مراکز دینی این استان، به عنوان خاطره‌ای خوب که در ذهن ایرانی‌ها و چینی‌ها باقی مانده است، یاد کرد.

 

علی‌آبادی قابلیت حضور در اجلاس اوپک را ندارد

 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: به دلیل اینکه ایران پس از سال‌ها ریاست اوپک را عهده‌دار است، علی‌آبادی برای این کار باید قابلیت داشته باشد اما علی‌رغم اینکه وی انسان محترمی است، قابلیت لازم را ندارد.

احمد توکلی افزود: به لحاظ قانونی معارفه علی‌آبادی مشکلی ندارد اما از لحاظ مصلحتی، بنده معارفه وی را خلاف مصلحت می‌دانم چرا که علیآبادی هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارد و قرار است برای اولین بار اجلاسی را که ریاست آن بهعهده ایران است، اداره کند.

وی با اشاره به اظهارات علیآبادی مبنی بر اینکه آشنایی‌ام به صنعت نفت به سال 54 بازمی‌گردد، اضافه کرد: آیا تجربه 36 سال پیش به درد امروز می‌خورد که وی برود و رئیس اوپک شود؟ اگر 36 سال از سن علی‌آبادی کم کنیم، علی‌آبادی در آن دوران حدود 24 یا 25 سال سن داشته است لذا وی چه تجربه‌ بزرگی آن هم در زمان رژیم شاه می‌توانسته کسب کند.

 

نظر شما :