حسن الترابى بازداشت شد

۲۸ دی ۱۳۸۹ | ۱۶:۳۳ کد : ۱۰۰۳۴ اخبار اصلی
دولت سودان، رهبر حزب کنگره مردمى مخالف را به علت تهديد براى ايجاد انقلاب مردمى بازداشت کرد
حسن الترابى بازداشت شد

ديپلماسى ايرانى: دولت سودان، رهبر حزب کنگره مردمى مخالف را به علت تهديد براى ايجاد انقلاب مردمى بازداشت کرد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى "الجزيره "، "حسن الترابى "، رهبر حزب کنگره مردمى مخالف دولت سودان تهديد کرد در صورتيکه خارطوم افزايش قيمت ها را بازبينى نکند، انقلابى مردمى در اين کشور ايجاد مى‌کند که اين تهديد به بازداشت وى توسط نيروهاى امنيتى سودان منجر شد.
بر اساس اين گزارش، نيروهاى امنيتى علاوه بر الترابى، 5 نفر ديگر از اعضاى حزب کنگره مردمى از جمله " امين عبدالرزاق "، دبير سياست‌هاى حزب و "تاج الدين بانقا "، رئيس دفتر الترابى را بازداشت کردند.
فرزند الترابى گفت: نيروهاى امنيتى اين رهبر اسلامگراى سودان را به مکان نامعلومى انتقال دادند.
مخالفان از مردم سودان خواسته بودند که در برابر افزايش قيمت‌هايى که توسط دولت تحميل شده است، مقاومت کنند.
مخالفان همچنين خواستار قطع کمک‌هاى مردمى به دستگاه‌هاى امنيتى، دفاعى، پليس و دستگاه‌هاى ادارى بزرگ شدند.
اين احزاب، پارلمان سودان را نيز به حمايت از دولت متهم کرده و افزودند: پارلمان نشان داده که نماينده مردم نيست و چيزى از رنج و آرزوهاى آنها نمى داند و بهتر است که چنين پارلمانى منحل شده و برود.
مخالفان سودان اخيرا در يک کنفرانس خبرى، حل بحران سودان را به رفتن دولت فعلى به رياست حزب کنگره ملى و تشکيل دولت قومى مشروط کردند که همه گروههاى سياسى مختلف سودان در آن شرکت داشته باشند.
دستگيرى الترابى يک روز پس از آن انجام شد که وى اعلام کرد: مردم سودان براى انقلابى مشابه آنچه در تونس روى داد، آماده اند.
وى روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزارى فرانسه گفته بود: اگر "عمر البشير "، رئيس جمهور سودان نتواند در رويارويى با اعتراضات مردمى، قدرت را با مخالفان تقسيم کند، اين امر به ايجاد توقف خونين در کارهاى کشور منجر خواهد شد.
وى افزود: آنچه در تونس روى داد، يک هشدار است و احتمال روى دادن چنين مساله اى در سودان وجود دارد که اين امر به خونريزى زيادى منجر خواهد شد، زيرا در همه مناطق سودان سلاح وجود دارد.
وى تصريح کرد: ممکن است در شهرها انتفاضه مردمى روى دهد، اما در دارفور و کردفان، سلاح وجود دارد و درگيريهاى مسلحانه روى خواهد داد.


نظر شما :