روسیه تکذیب کرد

۱۵ مهر ۱۳۸۸ | ۲۱:۴۶ کد : ۵۹۲۶ اروپا
یکی از مقامات ارشد امنیتی روسیه گزارش اسرائیل مبنی بر دست داشتن دانشمندان روسی در برنامه هسته‌ای ایران را برای ساخت بمب هسته‌ای تکذیب کرد.
روسیه تکذیب کرد

دیپلماسی ایرانی:  یکی از مقامات ارشد امنیتی روسیه گزارش اسرائیل مبنی بر دست داشتن دانشمندان روسی در برنامه هسته‌ای ایران را برای ساخت بمب هسته‌ای تکذیب کرد.

از سوی دیگر نیز شوراى امنيت فدراسيون روسيه داشتن اطلاعاتى را مبنى بر اينکه دانشمندان روسى در برنامه‌ى هسته‌يى ايران شرکت دارند، تکذيب کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد  نيکلاى پاتروشف، دبير شوراى امنيت فدراسيون روسيه روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که روسيه هيچگونه اطلاعاتى مبنى بر اينکه دانشمندان روسى در برنامه‌ هسته‌اى ايران شرکت دارند در دست ندارد.

این اظهارات وی درحالی منتشر شد که روز يکشنبه روزنامه بریتانیایی ساندى تايمز با انتشار گزارشى مدعى شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سفر خود به روسیه به مقامات روسيه فهرستى از دانشمندان روسى را ارايه کرده است که بنا به ادعاى تل‌آويو در برنامه‌ هسته‌اى ايران براى ساخت سلاح هسته‌ای شرکت دارند.

پاتروشف گفت: من اين خبر را شنيدم. اين روزنامه معتبرى است. اما نمى‌دانم اين خبر را چه کسى به آنها داده و براى چه منظورى آن را چاپ کرده‌اند.

وى ادامه داد: ايران حق برخوردارى از برنامه‌ى اتمى صلح آميز را دارد و بايد اين کار را تحت نظارت آژانس بين المللى انرژى اتمى انجام دهد و البته نبايد مواردى وجود داشته باشد که به طور پنهانى انجام مى شوند.

در همين حال وى تاکيد کرد که روسيه مخالف دستيابى ايران به سلاح هسته‌اى است.

دبير شوراى امنيت روسيه گفت: مامورين امنيتى ما اطلاعاتى را دريافت مى‌کنند و زمانى که چنين اخبارى در دست باشد آنها را براى بررسى به شرکا انتقال مى دهند.

پاتروشف خاطر نشان کرد: اما تا امروز من چنين اطلاعاتى را دريافت نکرده‌ام، اما اگر ارايه شود، ما بر روى آن کار خواهيم کرد.

مقامات اسرائیلی بر این باورند که متخصصان روسی با حمایت دولت روسیه با ایران همکاری می‌کنند.

تنش‌های در سر برنامه هسته‌ای ایران در ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری فرانسه


نظر شما :