کلینتون: به عنوان یک مادر نگران رکسانا صابری بودم

۰۹ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۷:۲۰ کد : ۴۷۶۷ آمریکا
سه روز پیش که رکسانا صابری خبرنگار امریکایی ایرانی تبار به همراه پدر و مادرش به ملاقات وزیر امور خارجه امریکا رفت، هیلاری کلینتون ضمن خوشامدگویی به وی گفت: قلب من هر روز با رکسانا و پدر و مادر او همراه بود.
کلینتون: به عنوان یک مادر نگران رکسانا صابری بودم

هیلاری کلینتون 27 می پیش از دیدار خانواده صابری گفت: ما از بازگشت سالم رکسانا به کشور و حضور پدر و مادر او در جمع خود بسیار شادمانیم. این یک موضوع بسیار نگران کننده برای کشور ما، برای دولت اوباما و برای شخص من نه تنها به عنوان وزیر امور خارجه بلکه به عنوان یک مادر، به شمار می رفت.  قلب من هر روز با رکسانا و پدر و مادر او همراه بود. 

وی اضافه کرد: ما از اینکه او اکنون آزاد است و توانسته به این کشور بازگردد احساس حق شناسی می کنیم. افراد بسیاری بودند که از طرف وی تلاش کردند، برای او از خود مایه گذاشتند و در سراسر دنیا سخن گفتند. برای من خوشامد گفتن به او در اینجا لحظه بزرگی است.

رکسانا صابری نیز درباره بازگشت اش به امریکا و ملاقات کلینتون گفت: من می خواهم این فرصت را مغتنم بشمارم و دوباره از مردم آمریکا، از رئیس جمهور اوباما، از شما خانم کلینتون وزیر امور خارجه و وزارت متبوعتان و نیز از بسیاری افراد دیگر در سراسر جهان به خاطر حمایتی که طی چند ماه از من نشان دادند و به خاطر تلاشی که برای آزادی من به خرج دادند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: وقتی در زندان از چنین حمایتی آگاه شدم نیرو و امید فراوانی یافتم و حس کردم که دیگر تنها نیستم.

رکسانا صابری افزود: بازگشت به ایالات متحده عالی بود. من به آمریکایی بودن خود افتخار می کنم، همان گونه که به میراث ایرانی و ژاپنی خود نیز مفتخر هستم. بازگشت به خانه عالی است. بسیار متشکرم.

این خبرنگار رادیو عمومی آمریکا و بی بی سی که از اواسط بهمن 87 حدود سه ماه در ایران بازداشت بود که اردیبهشت ماه از زندان آزاد شد و روز اول خرداد به آمریکا بازگشت.

وقتی عصر روز دوشنبه 21 اردیبهشت عبدالصمد خرمشاهى وکيل مدافع رکسانا صابرى خبر آزادی او را به رسانه ها اعلام کرد، مقامات امریکایی از وزیر خارجه گرفته تا سخنگوی کاخ سفید و سپس شخص اوباما اقدام جمهوری اسلامی ایران را در آزادی صابری دلگرم کننده توصیف کردند.

به گفته این وکیل مدافع، نامه احمدى نژاد تاثير بسزايى در آزادى صابرى داشت و بعد از این نامه بود که دادگاه با دقت نظر بسيارى به بررسى پرونده صابری پرداخت که در نهايت منجر به آزادى وى شد. پس از فشارهای رسانه ای غرب، تلاش های رئیس جمهور و سفارتخانه سوئیس در ایران و نیز تدبیر محمود احمدی نژاد، دادگاه تجديد نظر در ایران سرانجام راى دادگاه بدوى را نقض و صابرى را به دو سال حبس محکوم کرد که اين مجازات پنج سال تعليق شده است.


( ۱ )

نظر شما :