تايم: آرام باشید، او رئیس جمهور جهان نیست

۱۸ آبان ۱۳۸۷ | ۲۲:۵۲ کد : ۳۱۴۴ آمریکا
روز سه­شنبه تنها ایالات متحده تغییر کرد، دنیا که تغییری به خود ندید. مسیح به میان ما نیامد که این گونه شعف به خرج دهیم. معجزات هنوز ممکن نشده­اند. چیزی پایین آورده نشده است. عزایزان من خودتان را کنترل کنید، آن انتخابات تنها در ایالات متحده برگزار شد.
تايم: آرام باشید، او رئیس جمهور جهان نیست

تب انتخاب باراک اوباما آنچنان بالا است که با وجود گذشت سه روز از انتخاب وی، بازتاب انتخابات امریکا همچنان در راس خبرهای روزنامه­های مطرح جهان است.

 

روزنامه تایم سرمقاله امروز خود را به همین موضوع اختصاص داده و با عنوان آرام باشید، او رئیس جمهور جهان نیست، نوشته است، وقتی که اوباما به سمت ریاست جمهوری جدید امریکا انتخاب شد، نیمی از مردم کره زمین از انتخاب وی خوشحال شدند، گویی که وی قرار است رئیس جمهوری برای کل کره زمین باشد. در این شکی نیست که انتخاب وی امیدهای از دست رفته بسیاری از مردم جهان یا بهتر است بگویم حداقل نیمی از مردم جهان را باز گرداند اما نباید فراموش کنیم وی رئیس جمهوری دنیا نیست. اختیاراتش محدود است و تنها برای ایالات متحد امریکا می­تواند تصمیم­گیری کند.

 

در ادامه این یادداشت آمده است، بیاییم حقیقت را بهتر درک کنیم. روز سه­شنبه تنها ایالات متحده تغییر کرد، دنیا که تغییری به خود ندید. مسیح به میان ما نیامد که این گونه شعف به خرج دهیم. معجزات هنوز ممکن نشده­اند. چیزی پایین آورده نشده است. عزایزان من خودتان را کنترل کنید، آن انتخابات تنها در ایالات متحده برگزار شد.

 

روزنامه ایندیپندنت نیز سرمقاله امروز خود را به انتخاب باراک اوباما اختصاص داده و با عنوان اوبامای خونسرد می­تواند مفاد سرسختانه سیاست را ترجمه کند، نوشته است، ما تلاش می­کنیم سرمان را نگه داریم و به دیوار نکوبیم، اتفاقی نیفتاده همه چیز مربوط به ایالات متحده است، گویا آنها خودشان را گم کرده­اند. 11 سال پیش ما برای آمدن فرد مشهور دیگری یعنی جورج واکر بوش جشن گرفته بودیم، تمام شب را بیدار ماندیم در خیابان­ها پایکوبی کردیم، می­ترسیدیم برویم بخوابیم زیرا می­ترسیدیم احساس کنیم که هر چه کردیم، خواب باشد، اما امروز برای فردی دقیقا متضاد با آرا، نظریات و شعارهای آن فرد منظورم اوباما است، جشن می­گیریم. آیا اوباما با آن خونسردی که دارد می­تواند سیاست­های روز جهان را حلاجی کند.

 

روزنامه شیکاگو تریبیون نیز سرمقاله امروز خود را به انتخاب باراک اوباما اختصاص داده و در یادداشتی با عنوان یک طرح اقتصادی بهتر، نوشته است، صدای زنگ اخطار برای اقتصاد امریکا بلند شده است. باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب امریکا با رای مردم انتخاب شده و مردم هنوز گرم انتخابات امریکا هستند در حالی که بحران اقتصادی روز به روز بیشتر گلوی مردم و بازارهای اقتصادی را می­فشرد. این روزها خبرهایی به گوش می­رسد که کنگره و سنا تصمیم دارند طرح تازه­ای را برای فرار از این بحران به تصویب برسانند... لطفا یک نفر این زنگ را محکمتر به صدا در آورد، نمایندگان کنگره از خوشحالی به خواب رفته­اند. خواهش می­کنم یکی آنها را بیدار کند.

 

 


نظر شما :